تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

تخریب آخرین راهکار نیست

  • کد خبر : 2148
  • 26 آذر 1396 - 12:46
تخریب آخرین راهکار نیست

تخریب آخرین راهکار نیست طی یک‌سال گذشته شاهد تخریب تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام شهری به بهانه تجاوز به حریم دریا بوده‌ایم اگر زد و بندها و سیاسی کاری‌ها را کنار بگذاریم به خوبی درمی‌یابیم که برای رفع این تجاوز راهکارهای قانونی زیادی می‌توان جست تا از هدر رفتن بودجه‌های میلیاردی بیت‌المال که به نوعی پول شهروندان هم است جلوگیری کنیم.

رای دادن به تخریب سازه‌های شهری و هدر رفتن پول مردم در بندرعباس ظاهراً به پدیده‌ای مرسوم تبدیل شده و هرساله شاهد تخریب این سازه‌های نیمه تمام هستیم.بحث براثر تخریب تالار مرکزی شهر بندرعباس در حریم دریا در سال گذشته تا جایی بالا گرفت که گروه‌های خودجوش مردم نهاد به میدان آمده و با اعتراض‌هایی که از سوی هنرمندان ونهادهای فرهنگی بلند شد موقتا تخریب این تالار نیمه تمام منتفی شد.

اما چندی پیش با ابلاغ رای دولت مبنی‌بر تخریب این تالار که حدود ۱۲ میلیارد تومان تاکنون برای آن هزینه شده باردیگر اعتراضاتی را در پی داشت، ناگفته نماند که تخریب این سازه هم ۵ میلیارد تومان هزینه در بردارد که باید از جیب شهروندان پرداخت بشود.

بندرعباس ، بندری روبه دنیا در حالی که تمامی شهرهای کشور با حضور مدیران قوی و توانمند شهری و شوراهای متخصص و کاردان هر روز در حال پیشرفت و تغییر چهره و رفتن به سوی تحول و عمران مطابق استانداردهای روز دنیا می‌باشند می‌بینیم که بندرعباس شهر ساحلی و بندری با شعار “بندری روبه دنیا ” همچنان اندر خم کوچه اول توسعه و تغییر مانده‌است و هر روز درحال درجا زدن و عقب‌گرد در سیما و منظرشهری و توسعه می‌باشد.

علی‌رغم حضور توریست‌های فصلی و تجاری در ایام خاص و ترافیک گردشگری دراین شهر، شاهد آن هستیم که تمامی ساخت و سازها و توسعه شهری به‌صورت موقت و به نوعی دوباره کاری است چرا که دراین شهر هنوز یک سیستم فاضلاب شهری و یا طرح تفضیلی جامع شهری به‌عنوان نقشه‌راه برای شهروندان فعلی و آیندگان وجود ندارد و هرروز شاهد اعمال سلیقه پیمانکاران و مجریان بی‌تجربه و سودجویی هستیم که با ناکارآمدی موجب نابودی طبیعت زیبای شهری و هدر رفتن بودجه‌های شهری هستند.

تخریب آخرین راهکار نیست طی یک‌سال گذشته شاهد تخریب تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام شهری به بهانه تجاوز به حریم دریا بوده‌ایم اگر زد و بندها و سیاسی کاری‌ها را کنار بگذاریم به خوبی درمی‌یابیم که برای رفع این تجاوز راهکارهای قانونی زیادی می‌توان جست تا از هدر رفتن بودجه‌های میلیاردی بیت‌المال که به نوعی پول شهروندان هم است جلوگیری کنیم.

به گفته مسئولان امر ساخت این تالار در زمان استاندار وقت مقتدایی در دستور کار قرار گرفت و چندین مرتبه در زمان استانداران وقت به بهانه ورود به حریم دریا تغییرکاربری داده‌است و سرانجام با وساطت مسئولان وقت شاهد شروع عملیات اجرایی این تالار که به نوعی بزرگترین تالار جنوب کشور هم می‌باشد بودیم.

تخریب ساحل، تخریب آکواریوم شهری، بازارماهی فروشان و… پروژه‌هایی هستند که طی یکسال اخیر یکی پس از دیگری در لیست سیاه تخریب و نابودی قرار گرفته‌اند و باید از مسئولان گذشته و فعلی پرسید در زمان آغاز این طرح‌ها و عملیات اجرایی شماها کجا بودید تا از حریم دریا و حقوق شهروندان دفاع کنید وچرا اجازه ساخت‌وساز بی‌ضابطه و غیرقانونی صادر شده‌است؟

متاسفانه تنها تریبون نمازجمعه، محل اعتراض و فریاد بر ادامه بی‌قانونی‌ها و قانون‌شکنی‌ها در این شهر می‌باشد. بیایید دعا کنیم از این پس تیغه آهنی سرد وبی رحم لودرها به آسانی به پیکره سازه‌های نیمه تمام شهری نگیرد و تمامی ساخت وسازهای قانونی و استاندارد با همگرایی و هم‌نوایی تمامی مسئولان استان به سرانجام رسیده و پروژه‌های شهر بندرعباس عاقبت بخیر شوند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=2148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.