تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
3

وجود تبعض وتخلف در انتخابات خانه مطبوعات استان/اداره کل فرهنگ وارشاد در نهایت بی برنامگی انتخابات برگزار کرد

  • کد خبر : 281
  • 06 مرداد 1395 - 13:12
وجود تبعض وتخلف در انتخابات خانه مطبوعات استان/اداره کل فرهنگ وارشاد در نهایت بی برنامگی انتخابات برگزار کرد

مسئول خانه مطبوعات شهرستان میناب گفت: خبرنگاران شهرستان میناب حق دارند تا برای دست یابی به این مکان وهمچنین امکانات دیگر مانند سایر شهرستانها به رشد وتعالی دست یابند اما اداره کل فرهنگ وارشاد برای ساماندهی وتهیه مکانی برای آنها ناتوان مانده است.

به گزارش هرمزگان تودی مسئول خانه مطبوعات میناب با اشاره به اینکه وضعیت خانه مطبوعات این شهرستان مشخص نیست، گفت: مدیرکل فرهنگ وارشاد استان به وعده خود برای تهیه مکانی برای خانه مطبوعات میناب عمل نکرد.محمد انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن روزخبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی عنوان داشت: به دنبال آن هستیم که روز خبرنگار را در شهرستان میناب با شکوه هرچه بیشتر و در خور شان خبرنگاران شهرستان برگزار کنیم.

انصاری با بیان اینکه حفظ شان و منزلت و جایگاه خبرنگاران مهماست گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع رسانی به مردم، همیشه در صحنه های مختلف در کشورمان تسهیلاتی را فراهم کرده تا عده ای با توجه به رسالت وتعهدی که دارند در احیای هدایت دینی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش کنند.

این فعال رسانه ای بیان داشت: انتقاد و نقد یکی از ابزار اولیه در حرفه خبرنگاری است و رسالت خبرنگاری ایجاب می کند تا از عملکرد ضعیف دستگاهای کم کار پرده برداشته شود تا نسبت به اصلاح عملکرد خود حرکت کنند.

وی با تشریح برنامه های هفته خبر نگار در میناب گفت: همه تلاشها بر این است که بتوان برنامه های روزخبر نگار را به صورت هفته ای وروزانه با برنامه های متنوع بر گزار کرد .

انصاری گفت : غبار روبی گلزار شهدا ، دیدار با امام جمعه شهرستان ،دیدار با فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وتجلیل از خبر نگاران شهرستان برنامه هفته خبرنگار در میناب هستند که در این هفته برگزار می شود

پیگیری خانه مطبوعات میناب چهار ساله شد

پیشکسوت مطبوعات شهرستان میناب اظهار داشت : شهرستان میناب با داشتن بیش از سیزده خبرنگار هنوز مکانی برای خانه مطبوعات ندارد تا بتوان در آن به مشکلات خبرنگاران رسیدگی شود.

انصاری بیان داشت: در طول این سالها با رایزنی های متفاوت به هر دری زده شد تا بتوان این مکات را در شهرستان فراهم کرده اما در هر زمان با وعده های بلاتکلیف مسئولان امر مواجه شدیم.

مسئول خانه مطبوعات شهرستان میناب گفت: خبرنگاران شهرستان میناب حق دارند تا برای دست یابی به این مکان وهمچنین امکانات دیگر مانند سایر شهرستانها به رشد وتعالی دست یابند اما اداره کل فرهنگ وارشاد برای ساماندهی وتهیه مکانی برای آنها ناتوان مانده است.

انصاری اظهار داشت : هفده مرداد سال گذشته مدیر کل فرهنگ و ارشاد وعده آماده سازی مکانی و در اختیار گذاردن امکانات را به خبرنگاران مینابی داد اما این وعده همانند کشتی وعده های سایر مسئولان به گل نشست.

مسئول خانه مطبوعات شهرستان میناب با بیان اینکه نگاه اداره کل فرهنگ وارشاد استان به خبرنگاران میناب نگاه مناسبی نیست وبه انها رسیدگی نمی شود گفت: از فرماندار ویژه شهرستان میناب که نگاه ویژه ای به جایگاه خبرنگاران در شهرستان دارد تقاضا می شود که با پیگیری های خود این موضوع را تحقق بخشد.

جایگاه خبرنگاران مینابی در انتخابات خانه مطبوعا ت دیده نشد

محمد انصاری با اشاره به وجود تبعض وتخلف در انتخابات خانه مطبوعات استان که امری برنامه ریزی شده از قبل برای سکان مدیریت به افراد خاص بود گفت: جای تاسف دارد وقتی دیده میشود که اداره کل فرهنگ وارشاد در نهایت بی برنامگی انتخاباتی را بر گزار می کند که بیشتر اعضای خانه مطبوعات سابق یا در ان دعوت نشده ویا حضور پیدا نکرده اند.

وی بیان داشت : از پیشکسوتان و خبرنگاران مینابی در این انتخابات هیچ دعوتی به عمل نیامده و جایگاه آنها در این انتخابات نادیده گرفته شد این در حالی است که این انتخابات بدون حضور اعضا و نماینده های نشریات کشوری و خبرگزاری های استان برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.