تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7

کاش بزرگان رسانه هرمزگان ، همه را به همدلی و گذشت فرا می خواندند/ من از ۲۰ نمره به دولت تدبیر و امید نمره ۱۶ می دهم

  • کد خبر : 1051
  • 16 شهریور 1395 - 10:09
کاش بزرگان رسانه هرمزگان ، همه را به همدلی و گذشت فرا می خواندند/ من از ۲۰ نمره به دولت تدبیر و امید نمره ۱۶ می دهم

تیترهایی که در این گفتگو میخوانید : سیاست نشریه صدف، میانه روی و اعتدال است/با سامانه توزیع آگهی ها موافقم / نفوذ تعداد معدودی افراد تنگ نظر و حسود در فضای مطبوعاتی استان موجب ترویج اهانت و بی ادبی در بین اصحاب رسانه شده / کاش بزرگان رسانه، همه را به همدلی و گذشت فرا می خواندند/ عمده ترین اختلافی که در بین نشریات استان وجود دارد بر سر خانه مطبوعات است/ خانه مطبوعات یک تشکل صنفی غیر دولتی است/ تشکیل دو خانه مطبوعات در استان هرمزگان امکان پذیر است/ نباید تمام عملکرد اداره کل ارشاد استان را به پای دکتر درویش نژاد نوشت/ مدیر کل ارشاد هرمزگان از جنس مطبوعات هستند/ مثل برخی همکاران در پی تک خوری و یا از میدان به در کردن رقبا برای درآمد بیشتر نیستم/ بزرگترین مشکلات مطبوعات هرمزگان اختلاف و دو دستگی و عدم تفاهم برای رفع موانع است/ من آینده نشریات هرمزگان را باز هم روشن می بینم/ برخی نشریات ممکن است نتوانند مقاومت کنند و تعطیل شوند/ در مورد برخی قوانین دست و پاگیر و کاغذ بازی ها در ادارات انتقاد دارم/ من از ۲۰ نمره به دولت تدبیر و امید نمره ۱۶ می دهم/ نباید از دایره انصاف هم خارج شویم و باید شرایط خاص دولت یازدهم را نیز ببینیم

حسین فریدونی را مطبوعاتی های هرمزگان به عنوان یک سردبیر پرتلاش و خیلی خونسرد می شناسند.فردی که در دوران فعالیتش به عنوان سردبیر چندین رسانه ی مکتوب موفقیت های زیادی داشته و همکنون نیز نشریه ی صدف به عنوان یکی از با برنامه ترین نشریه ها در استان هرمزگان شناخته می شود که معمولا به صورت کاملا منظم و حتی در خیلی از مواقع به صورت ویژه نامه خبرهای این نشریه را مردم و مسئولان مطالعه میکنند.فریدونی همکنون بر صندلی سردبیری نشریه ای تکیه زده است که سالهای پیش دکتر درویش نژاد مدیر کل فعلی ارشاد استان هرمزگان بر آن تکیه زده بود.در ادامه ی سلسله گفتگوهای هرمزگان تودی در خصوص مشکلات نشریات استان هرمزگان در گام چهارم به سراغ حسین فریدونی  که یکی از صبورترین سردبیران نشریات در استان هرمزگان است رفتیم. حسین فریدونی

به عنوان اولین سوال اگر لطف بفرمایید خودتان را معرفی بفرمایید ممنون میشیم

به نام خدا، حسین فریدونی سردبیر نشریه صدف هستم. مجوز هفته نامه صدف در سال ۱۳۸۱ صادر شده است. این نشریه در حال حاضر با مدیر مسئولی خانم معصومه اکبری انتشار می یابد. سالها با سردبیری دکتر درویش نژاد مدیر کل فعلی ارشاد استان منتشر می شد و افراد زیادی برای پویایی آن تلاش کرده اند که جا دارد از همه آنها تشکر کنیم. سیاست نشریه صدف، میانه روی و اعتدال است. مدافع آرمانهای انقلاب اسلامی هستیم، همه دولتها را با یک چشم نگاه می کنیم و اگر نسبت به برخی عملکرد مسئولان انتقاد هم داشته باشیم محترمانه و منصفانه انتقاد می کنیم. خود را وابسته به هیچ حزب و گروهی نمی دانیم و هرگز دنبال اهداف جناحی نیستیم. نشریه را متعلق به مردم می دانیم و سعی داریم که حرف دل مردم را بزنیم.در ضمن هفته نامه صدف، نشریه ای منطقه ای محسوب می شود  که ویژه استانهای جنوبی کشور است.

اگر بخواهیم مشکلات نشریات استان هرمزگان را دسته بندی کنیم ، اولین مشکلی که به نظر شما بیشترین تاثیر منفی به روی فعالیت حرفه ای نشریات دارند چیست؟

مشکلات متعددی در حوزه مطبوعات استان وجود دارد که مهمترین آن مشکل اقتصادی و عدم توزیع عادلانه آگهی های دولتی بین نشریات استان است. بسیاری از همکاران مطبوعاتی در هفته نامه ها از اجرای سامانه توزیع آگهی ها گله مندند ولی من علی رغم اینکه از این سامانه ضربه زیاد دیده ام اما بخاطر اینکه مدافع قانون و اجرای عدالت هستم با این سامانه موافقم زیرا همه چیز شفاف سازی خواهد شد. فقط انتظار دارم اصلاحاتی در آن انجام شود که هفته نامه ها و سایر نشریات هم سهمی در آگهی ها داشته باشند.

اگر در خصوص مشکلات دیگر نشریات هم اگر توضیح بدید ممنون میشویم.

مشکل دیگر جامعه مطبوعاتی ما، نفوذ تعداد معدودی افراد تنگ نظر و حسود است که فضای مطبوعاتی استان را متشنج و مسموم کرده اند و موجب ترویج اهانت و بی ادبی در بین اصحاب رسانه شده اند.

راه حل بیرون رفتن از این مشکلاتی که عنوان کردید چیست؟

کاش بزرگان رسانه، همه را به همدلی و گذشت فرا می خواندند زیرا همه ما رفتنی هستیم و بهتر آن است که نام نیکی از ما به یادگار بماند نه مال و اموال زیاد.به نظر من جهت کمتر شدن مشکلات مطبوعات نیز وزارت ارشاد باید بسته های حمایتی و تشویقی بیشتری برای نشریات پیش بینی کند.

این روزها شاهد اختلافات بسیار زیادی در حوزه ی رسانه های مکتوب هستیم ، به نظر شما چرا این مشکلات به وجود آمده ؟

عمده ترین اختلافی که در بین نشریات استان وجود دارد بر سر خانه مطبوعات است که باعث دو دستگی شده و عملا کارایی خانه مطبوعات استان هرمزگان را از بین برده است. کاری ندارم که بگویم کدامیک از خانه های مطبوعات، غیر قانونی یا جعلی است. خانه مطبوعات یک تشکل صنفی غیر دولتی است و این اصحاب رسانه هستند که به آن رسمیت می بخشند.

راه حلی برای خروج از این مشکلات پیشنهاد دارید ؟

راه حل پیشنهادی من، عمل به توصیه های خوب دکتر انتظامی معاون محترم مطبوعاتی وزیر ارشاد مبنی بر تشکیل دو خانه مطبوعات در استان هرمزگان است. برخی دوستان معتقدند که تشکیل دو تا خانه مطبوعات در یک استان میسر نیست. ولی من می گویم همان طور که ما دو تا لشکر (ارتش و سپاه) و دو مذهب (شیعه و سنی) در کشور داریم تشکیل دو تا خانه مطبوعات هم امکان پذیر است لذا جعلی خواندن خانه مطبوعات قبلی درست نیست و با تشکیل دو خانه مطبوعات می توان  به اختلافات و بلاتکلیفی ها پایان داد، ضمن اینکه موجب بوجود آمدن رقابتی تنکاتنگ بین آنها در رفع مشکلات اهالی رسانه خواهد شد و در انتها نیز فعالیت هر دو خانه مطبوعات توسط اصحاب رسانه، مورد ارزیابی قرار می گیرد و می توانند به خانه های مطبوعات نمره بدهند.

عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد رو در بخش مطبوعات چطور ارزیابی می کنید؟

به عقیده بنده تمام عملکرد اداره کل ارشاد استان را نباید به پای دکتر درویش نژاد نوشت. برخی اتفاقات، به اصطلاح ناشی از حکم حکومتی و تصمیمات و آیین نامه های وزارتخانه است. به نظر من مدیر کل ارشاد هرمزگان از جنس مطبوعات هستند و درد ما را کاملا حس می کنند.

چقدر به شغلتون علاقه دارید ؟ بزرگترین مشکلی که در این شغل برای شما پیش آمده چیست؟

به شغلم علاقه زیادی دارم و این شغل را از روی عشق انتخاب کردم و از ابتدا به دنبال خدمت به فرهنگ جامعه بودم نه اینکه فکر و ذکرم مال اندوزی و منفعت اقتصادی از این راه باشد وگرنه مشاغلی پردرآمد را انتخاب می کردم.اکنون هم اگر مخارج چاپ و انتشارمان تامین شود قانع هستم و مثل برخی همکاران در پی تک خوری و یا از میدان به در کردن رقبا برای درآمد بیشتر نیستم. آرزوی من پیشرفت و ترقی همه مطبوعات است. بزرگترین مشکلی که در حال حاضر در جامعه مطبوعاتی استان وجود دارد اختلاف و دو دستگی و عدم تفاهم برای رفع موانع است.

با همه ی این مشکلات و درد و دل هایی که دارید ، آینده ی نشریات استان هرمزگان رو چطور می بینید؟

با وجود همه این مشکلات، من آینده نشریات هرمزگان را باز هم روشن می بینم. معتقدم این مشکلات باعث خواهند شد که ما تلاشمان را بیشتر کنیم و مقاوم تر شویم. این وضعیت با سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم تطبیق دارد. برخی نشریات ممکن است نتوانند مقاومت کنند و تعطیل شوند اما آنهایی که می مانند از وابستگی به دولت رهایی می یابند. نباید توقع داشته باشیم دولت همه چیز را برایمان آماده کند و دو دستی تقدیم ما کند که ما به فعالیت خود ادامه دهیم.

اگه بخواید یک مطلب خیلی انتقادی در استان هرمزگان کار کنید ، این مطلب در چه خصوصی است؟

من همیشه از اختلاف افکنی ها انتقاد دارم و اگر بخواهم مطلب انتقادی هم بنویسم از بی انصافی ها در انتقاد کردن ها انتقاد می کنم. همچنین در مورد برخی قوانین دست و پاگیر و کاغذ بازی ها در ادارات انتقاد دارم.

خدمات دولت تدبیر و امید را چگونه در کشور و استان ارزیابی میکنید؟اگر قرار به نمره دادن باشد به عنوان یک فعال رسانه ای در هرمزگان چه نمره ای به دولت در کشور و استان میدهید؟

من از ۲۰ نمره به دولت تدبیر و امید نمره ۱۶ می دهم چرا که معتقدم این دولت در حال تلاش در جهت اجرای صحیح قانون و تلاش برای امیدوار کردن مردم به نظام و انقلاب اسلامی است. قبول دارم که نارسایی ها و مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که دولت باید برای رفع آنها بکوشد ولی نباید از دایره انصاف هم خارج شویم و باید شرایط خاص دولت یازدهم را نیز ببینیم که با چه مشکلات داخلی و خارجی مواجه است. همه دولتهای پس از انقلاب برای کشور زحمت کشیده اند اما پس از سه دهه از عمر انقلاب هنوز شاهد فقر و نارسایی در برخی نقاط کشور هستیم که نیاز به عزم جدی تمام ارگانهای نظام است که رفع شود و دولت به تنهایی قادر به اینکار نیست

حسین فریدونی

حرف آخرتون چی هست؟

حرف آخرم این بیت شعر حافظ شیرین سخن است.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.