تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
0

سرانه فضای ورزشی هرمزگان به ۰.۹۱ مترمربع رسید/صنایع در توسعه ورزش استان مشارکت کنند+فیلم

  • کد خبر : 60362
  • 06 آبان 1403 - 20:53
سرانه فضای ورزشی هرمزگان به ۰.۹۱ مترمربع رسید/صنایع در توسعه ورزش استان مشارکت کنند+فیلم

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در نشست خبری ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گزارشی از دستاوردها و برنامه‌های شاخص ارائه کرد.

به گزارش صبح دریانیوز،مظفر مهری خادمی‌نسب از برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در محورهایی چون توسعه زیرساخت‌ها، ورزش همگانی، مسابقات قهرمانی و حمایت از جوانان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری نهادها و باشگاه‌های ورزشی و حمایت مسئولان ورزشی بانوان در سراسر استان به خوبی اجرا شد.

مهری خادمی نسب، عنوان کرد: در هفته تربیت بدنی ۳۹ پروژه زیرساختی در استان به بهره‌برداری رسید از جمله ۵ زمین چمن فوتبال، ۳۲ زمین چمن مصنوعی در مناطق روستایی، یک زمین کف‌پوش روباز برای بانوان و یک زمین فوتبال ساحلی، که مجموعاً با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اجرایی شدند.
به گفته خادمی‌نسب، با اجرای این پروژه‌ها سرانه فضای ورزشی هرمزگان به ۰.۹۱ مترمربع افزایش یافته است، که به استاندارد کشوری (یک مترمربع) نزدیک‌تر می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان همچنین به دستاوردهای ورزشی در جزایر استان اشاره کرد و گفت: در جزیره ابوموسی، سالن ورزشی بانوان و زمین چمن فوتبال به بهره‌برداری رسید و استخر شنای جزیره نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان تا چند هفته آینده افتتاح خواهد شد.
وی همچنین به موفقیت استان در کسب مقام نخست کشوری در توسعه زیرساخت‌های ورزشی و امور باشگاه‌ها اشاره کرد و از نقش دکتر احمد دنیامالی، وزیر ورزش، در حمایت از ورزش هرمزگان تقدیر کرد.

به گفته خادمی‌نسب، برای تکمیل، تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی در استان به ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها تخصیص یافته است.
این مسئول از صنایع استان نیز خواست در توسعه زیرساخت‌های ورزشی مشارکت کنند و با ایجاد باشگاه “صنایع پشتیبان” به سمت تیم‌داری حرکت کنند.

گفتنی است، هرمزگان با ۷۴۰ باشگاه ورزشی، ۳۰۲ هیئت شهرستانی و ۴۷ هیئت استانی، یکی از استان‌های پیشگام در ورزش کشور و استان‌های جنوبی به‌شمار می‌رود.
پایان خبر/
جمیله دبیری نیا
 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=60362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.