تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
7

نوسازی بافت فرسوده باید با مشارکت جامعه محلی همراه باشد

  • کد خبر : 4716
  • 09 تیر 1398 - 8:55
نوسازی بافت فرسوده باید با مشارکت جامعه محلی همراه باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان مشارکت جامعه محلی در امر نوسازی بافت فرسوده را ضروری دانست و گفت: شهرداران در مواجه با بافت فرسوده و ناکارآمد شهری باید توجه به مشارکت جامعه محلی و توانمند سازی آنها را به عنوان یک اصل و هدف مدنظر قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، رضا مدرس در مراسم افتتاحیه همایش و نشست شهرداران استان، افزود: در باز آفرینی شهری باید به همراه اقدامات فیزیکی، توانمند سازی و مشارکت جامعه محلی نیز مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: باید این را بدانیم شخصی که در محلات ناکارآمد زندگی می کند تمام زندگی خود را همان خانه می داند و نیاز به اطمینان دارد که سرمایه زندگی خود را نه تنها از دست نمی دهد، بلکه افزایش نیز خواهد یافت و تا زمانی که متقاعد نشود، نمی توان تغییری در آن محله ایجاد کرد.
مدرس ساختمان را از مولفه‌های هویت شهری دانست و تصریح کرد: ساختمان های هر شهر هویت آنجاست و ارتباط مستقیم با وسعت دید و تفکر ساختمان سازان و شهرداران آنجا دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه مهمترین و اساسی ترین مولفه منظر شهری ساختمان است، خاطرنشان کرد: ساختمان سازان هویت بخش هر شهری هستند و نمای شهر گویای تفکر و توانمندی آنها است که شهرداران نیز در این حوزه مستثنا نیستند.
مدرس به بهره گیری از خیرین در عرصه شهرسازی اشاره کرد و گفت: خیرین بسیاری در عرصه های مختلف مدرسه، درمان و … مشارکت داشته اند اما هستند خیرینی که در عرصه شهرسازی و خدمات شهری مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: خیرین در عرصه خدمات شهری حضور پررنگی در شهر جناح داشته اند که باید از آنها تقدیر و تشکر کرد و این فرهنگ را در دیگر شهرهای استان ترویج کرد.
گفتنی است؛ همایش دو روزه شهرداران استان در شهر جناح شهرستان بستک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از پنجم تیر ماه رسما آغاز شد و تا بعد از ظهر ششم تیر با حضور شهرداران سراسر استان و برخی از مدیران دستگاه ها مانند راه و شهرسازی، آب و فاضلاب شهری و … ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.