تاریخ : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024
3

آغاز صید میگو از دهم مهرماه ۱۴۰۳ در آب های هرمزگان

  • کد خبر : 59224
  • 05 مهر 1403 - 21:55
آغاز صید میگو از دهم مهرماه ۱۴۰۳ در آب های هرمزگان

کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، معاون صید و ماهیگیری شیلات استان ، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ، روسای شیلات شهرستان ها و جمعی از صیادان و بهره برداران شیلاتی در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به آغاز صید میگو از دهم مهرماه ۱۴۰۳ در آب های هرمزگان گفت : صیدگاه میگو بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید استان به صورت یکپارچه از شهرستان سیریک تا منطقه طولا در شهرستان قشم خواهد بود.

مسعود بارانی تصریح کرد : پیش بینی می شود بالغ بر ۱۴۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و ۱۸۰۰ نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گشت‌های تحقیقاتی که به همت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همکاری جامعه صیادی و شیلات استان انجام شد و همچنین کارشناسی‌های انجام شده و تبادل نظر با صیادان فصل صید میگو از دهم مهرماه آغاز می شود که بر اساس پایش های انجام شده در مدت فصل صید میگو، زمان پایان فصل صید میگو نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان، افزود: همکاری بیش از پیش جامعه صیادی نقش مهمی درحفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار به ویژه میگو خواهد داشت.

مسعود بارانی تصریح کرد: گزارشات و ارزیابی انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان که نقش مهمی در تعیین فصول صید و ارزیابی ذخایر آبزیان دارد، بیانگر نقش مخرب آلودگی های ناشی از قاچاق سوخت خوریات، تغییرات اقلیمی و صید بی رویه و غیر مجاز بر روی ذخایر میگو و سایر آبزیان است.

بارانی برنامه ریزی برای حضور منظم و بموقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صیدشناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از اهم برنامه های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال خواند.

گفتنی است استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=59224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.