تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
0

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی با حضور مسئولان/رونمایی از سیستم جدید رکتیفایر / آلومینیوم المهدی در مسیر توسعه: افتتاح پروژه‌های برق و به‌روزرسانی سیستم‌های تولید+فیلم

  • کد خبر : 60262
  • 02 آبان 1403 - 14:06
آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی با حضور مسئولان/رونمایی از سیستم جدید رکتیفایر / آلومینیوم المهدی در مسیر توسعه: افتتاح پروژه‌های برق و به‌روزرسانی سیستم‌های تولید+فیلم

عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آلومینیوم المهدی با حضور مسئولان استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش صبح دریانیوز، مدیرعامل آلومینیوم المهدی، با بیان اینکه این پروژه با مشارکت شرکت مپنا و به منظور تأمین برق پایدار برای کارخانجات آلومینیوم در حال اجراست، عنوان کرد: این نیروگاه شامل ۲ واحد حرارتی و یک واحد بخار است و انتظار می‌رود واحدهای گازی تا خرداد ۱۴۰۳ وارد مدار شوند.
حمید رجب‌پور، از رونمایی و آغاز به‌ کار فاز دوم نیروگاه گازی این مجموعه خبر داد و افزود: این نیروگاه با حضور مسئولان استان هرمزگان رونمایی شد و اکنون با نصب ژنراتور و صدور دستور آغاز عملیات اجرایی، وارد فاز عملیاتی شده است.
به گفته رجب‌پور، این پروژه از سال گذشته شروع شده بود و انتظار می‌رود تا ۲۵ اسفندماه امسال فاز دوم به‌صورت کامل وارد مدار شود.
 
*تسریع در پروژه و پیش‌بینی تکمیل تا پایان سال
مدیرعامل آلومینیوم المهدی با اشاره به پیشرفت سریع پروژه، اعلام کرد: این مجموعه یک ماه جلوتر از برنامه پیش‌بینی‌شده حرکت می‌کند.
وی، اضافه کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی، توربین این نیروگاه ظرف یک ماه آینده به محل پروژه منتقل خواهد شد. هدف از این پروژه، تأمین بار پایدار برای مجموعه آلومینیوم المهدی در پیک بار سال ۱۴۰۴ است.

*رونمایی از سیستم جدید رکتیفایر
رجب پور ضمن رونمایی از سیستم جدید رکتیفایر، عنوان کرد: سیستم جدید رکتیفایر که برق خطوط تولید آلومینیوم را یکسوسازی می‌کند، به‌عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های تولید به شمار می‌رود.
وی، توضیح داد: سیستم قدیمی ساخت شرکت ABB به دلیل قدمت ۳۵ ساله خود دیگر پشتیبانی نمی‌شد و همواره خطر خروج از مدار داشت. اکنون با تلاش متخصصان داخلی و طی ۱۰ ماه گذشته، سیستم جدید طراحی و به بهره‌برداری رسیده است.
 
*جزئیات پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی
رجب‌پور همچنین اشاره کرد: ظرفیت تولید نیروگاه جدید ۵۴۶ مگاوات است که شامل ۲ نیروگاه گازی با ظرفیت هر کدام ۱۸۳ مگاوات و یک نیروگاه بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است. برق تولیدی این نیروگاه به شبکه استان هرمزگان تزریق خواهد شد و پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون یورویی در حال اجراست.
 
*ضرورت تأمین برق پایدار برای تولید آلومینیوم
این مسئول با تأکید بر اهمیت تأمین برق مداوم برای صنعت آلومینیوم، مطرح کرد:  قطع برق حتی برای مدت کوتاه می‌تواند خسارات مالی و عملیاتی بزرگی به همراه داشته باشد.
وی همچنین از همکاری شرکت مپنا برای احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی خبر داد که به‌زودی نیاز برق شرکت را به‌طور کامل تأمین خواهد کرد.
پایان خبر/
جمیله دبیری نیا

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=60262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.