تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

اجرای طرح دریابست از دوم تا نهم مهرماه ۱۴۰۳ در آبهای هرمزگان

  • کد خبر : 58961
  • 29 شهریور 1403 - 22:55
اجرای طرح دریابست از دوم تا نهم مهرماه ۱۴۰۳ در آبهای هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان در کمیته مدیریت صید استان هرمزگان که با حضور نماینده دریابانی استان،نماینده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، روئسای شیلات شهرستانهای استان هرمزگان و جمعی از مسئولین و جامعه صیادی برگزار شداز اجرای طرح دریابست از۲ مهر تا نهم مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان با اشاره به ممنوعیت صید همه آبزیان در زمان دریابست افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح به مدت ۸روز در کلیه آب‌های استان اجرا خواهد شد.

بارانی گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم دریاروی شناورهای صیادی امکان تخلف شناورهای صیادی به کمترین حد ممکن می‌رسد و نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان دارد. وی با اشاره به همکاری استانداری، نیروهای نظامی و انتظامی، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همه نهادهای مرتبط در اجرای این طرح، بیان کرد: در مدت اجرای آن در صورت مشاهده کوچکترین تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح،ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان را از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

مسعود بارانی در این نشست با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان در سال های گذشته گفت: جامعه صیادی استان همواره از اجرای این طرح استقبال نموده واجرای موفق آن در سال‌های اخیر با مشارکت جامعه صیادی بوده است.

ایشان گفت: با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران، کمیته مدیریت صید استان تصمیم به اجرای مستمر آن نموده است.

بارانی تصریح کرد: دریابست در آبهای هرمزگان بی شک می تواند فرصتی مغتنم برای مدیریت صید مسئولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد و شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند ، بر اساس اعلام نظر تعاونی ها ی صیادی و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ممنوعیت صید اعمال می کند.

گفتنی است استان هرمزگان با صید سالانه بیش از ۳۶۰ هزار تن انواع آبزی رتبه نخست صید کشور را در اختیار دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=58961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.