به گزارش هرمزگان تودی با توجه به گذشت یکماه از اجرای طرح نوبت دهی مجازی درپایانه بار بندرعباس در پایانه بار بندرعباس بر اساس گزارش سامانه ۲۰۳۳۹ نفر از رانندگان موفق به ثبت نام نوبت دهی ازطریق مجازی گردیده اند.مهندس مجرد در این خصوص گفت : طرح نوبت دهی مجازی که برای اولین بار درسطح کشور در مرداد ماه ۹۵ در پایانه بار بندرعباس اجرایی گردیده است مورد استقبال بی نظیر رانندگان جاده ای واقع گردید که دو سوم از آنها از طریق سیستم مجازی نوبت دهی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۴۱۴نوبت خود را دریافت نموده اند .که این امر با توجه به بالا بودن هزینه های ناشی از سفر به بندرعباس ، صرفه جویی بسیار زیادی را حاصل نموده است .
به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان هرمزگان گفت : با توجه به گذشت یکماه از اجرای این طرح در پایانه بار بندرعباس بر اساس گزارش سامانه ۲۰۳۳۹ نفر از رانندگان موفق به ثبت نام نوبت دهی ازطریق مجازی گردیده اند.
مجرد افزود این طرح برای افزایش بهره وری و ارتقاء سطح خدمات دهی (سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۴۱۴) در پایانه بار بندرعباس راه اندازی گردید واز نیمه مرداد ماه ۹۵ نوبت دهی آغاز که تعداد ۲۰۲۴۰ نفر از رانندگان از طریق سیستم مذکوردراین مدت زمان کوتاه ” ۱۵ روز ” موفق به دریافت نوبت شده اند
مجرد در ادامه :اشاره ای به تعداد کل نوبت های اخذ شده توسط رانندگان بصورت حضوری ومجازی کرد وگفت در مرداد ماه ۹۵ از تعداد ۳۳۲۴۳ نوبت اخذ شده توسط رانندگان تعداد ۲۰۲۴۰ نوبت بصورت مجازی وتعداد ۱۳۰۰۳ نوبت بصورت حضوری بوده است
وی تصریح کرد : سیستم مجازی نوبت دهی VTS پایانه بار بندرعباس موجب افزایش بهره وری در بخش و جلوگیری از تردد زائد ناوگان ، جلوگیری از افزایش ترافیک جاده ای در محورهای مواصلاتی کشور ، جلوگیری از افزایش مصرف سوخت ، معطلی و ماندگاری رانندگان در پایانه بار بندرعباس که به تبع آن نیز افزایش هزینه ها در پایانه بندرعباس را در پی داشته است.
مهندس مجرد گفت : رانندگانی که در سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۴۱۴ پایانه بار بندرعباس ثبت نام نمود ه اند دارای کارت هوشمند معتبر هستند برای مدت زمان مشخص نوبت رزرو نمود که می توانند در مدت زمان حداکثر ۲۴ ساعت قبل از اخذ مجوز بارگیری به این پایانه بار مراجعه نموده و با ارائه اصل مدارک شخص و ناوگان ، اقدام به اخذ بار نمایند.