تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
6

امانتداری و صیانت، مهم ترین وظیفه هیات های بازرسی است

  • کد خبر : 55993
  • 07 تیر 1403 - 22:56
امانتداری و صیانت، مهم ترین وظیفه هیات های بازرسی است

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان ضمن اشاره به برگزاری انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه سال جاری، مهم ترین وظیفه هیات های بازرسی انتخابات استان را رعایت امانتداری و صیانت از آرای مردم دانست.

  به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، حجت الاسلام محمد اعتمادی، رئیس هیات بازرسی انتخابات استان هرمزگان، روز پنجشنبه ضمن دعوت آحاد مردم به شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیرماه سال جاری، اشاره کرد: به استناد تبصره ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات وزارت کشور، می توانیم مأمورانی را جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات به شهرستان ها و شعب اخذ رأی اعزام کنیم.

وی بیان کرد: مهم ترین وظیفه هیات بازرسی انتخابات یکی از راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات یعنی بعد سلامت و صیانت از آرای مردم است.

اعتمادی عنوان کرد: رویکرد هیات بازرسی انتخابات استان مبتنی بر فرامین رهبری است و خط اصلی و شاخص انتخابات عمل به مُر قانون و رعایت امانتداری و صیانت از آرای مردم است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان افزود: حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات واصله، ارایه تذکر به عوامل اجرایی در صورت مشاهده نقض قوانین و مقررات انتخابات، از مهم ترین وظایف هیات های بازرسی انتخابات است.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری هرمزگان بیان کرد: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هر  ۱۳ شهرستان استان هرمزگان یکی از معاونین فرماندار به عنوان رئیس هیات بازرسی شهرستان، معرفی و به ازای هر ۱۰ شعبه یک بازرس در نظر گرفته شده و ۱۴۵ نفر بازرس در سطح استان وظیفه بازرسی از ۱۴۴۹ شعب اخذ رای را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: از مدت ها قبل، با همه روسای شهرستان ها و بازرسان انتخابات، جلسات توجیهی و آموزشی برگزار شده تا با قوانین و مقررات انتخابات و دستورالعمل های مربوطه، آشنا شوند و اشرافیت کامل را در خصوص برگزاری انتخابات سالم را داشته باشند.

اعتمادی ابراز کرد: رویکرد هیات بازرسی انتخابات استان، ۴ راهبردی است که  مقام معظم رهبری  فرمودند یعنی سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت و امیدواریم، ۸ تیرماه سال جاری شاهد حضور با شکوه مردم ولایت مدار  هرمزگان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشیم تا برگ زرین دیگری در تاریخ این استان به یادگار بماند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=55993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.