تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

نجات بره ها از دام قاچاقچی تاکید محمد کبیری بر ارتقاء ارائه خدمات به مراجعه کنندگان بیمارستان کیش رویداد مجلس بلبل خوانی در فین برگزار شد مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه: حمایت و سرمایه‌گذاری فولاد هرمزگان در طرح‌های دانش‌بنیان شجاعانه است/ عقد قرارداد در فاز مهندسی تکنولوژی‌ فولادهرمزگان با صندوق خطرپذیر فولاد مبارکه  آلودگی قاچاق سوخت مزارع میگو را نابود کرده است/آزمون خودروهای وارداتی؛ آیا همه آن‌ها ضروری هستند؟/ورود جدی دستگاه قضایی به پرونده صنایع آلاینده هرمزگان سهمیه گوشت وارداتی برای هرمزگان الزامی است/رفع موانع اقتصادی در هرمزگان، راه نجات اقتصاد ملی/ انحصار واردات موز باید شکسته شود خور آبنما بندرعباس؛ از معضل به مقصد تفریحی و ورزشی/ خورها از تهدید به فرصت تبدیل می‌شوند/خورها؛ فرصتی برای توسعه شهری بندرعباس جلسه شورای اداری و هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان با حضور مدیرکل امورمالی دامپزشکی کشور

5

اهمیت و نقش نظارت ها بر مراکز درمانی و پاسخگویی به شکایات مردمی

  • کد خبر : 55446
  • 24 خرداد 1403 - 13:03
اهمیت و نقش نظارت ها بر مراکز درمانی و پاسخگویی به شکایات مردمی

به گزارش هرمزگان امروز ، دکتر کمالی معاون درمان دانشگاه، با اشاره به روند افزایش نظارت های مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح استان، این اقدام را تلاشی در راستای حمایت از بیماران و کاهش آلام  و افزایش رضایتمندی آنان دانست.

دکتر منوچهر کمالی: محدوده نظارتی اداره نظارت ،اعتباربخشی و صدور پروانه ها معاونت درمان را بیمارستان های دولتی و غیردولتی، مراکز جراحی محدود و مراکز درمان ناباروری استان و مراکز و موسسات درمانی عنوان کرد و گفت: نظارت بر اجرای فرایندها و آموزش مبانی اعتبار بخشی و مدیریت سامانه اعتباربخشی و مشارکت در ارزیابی های جامع و ادواری کشوری و استانی بیمارستان های استان هرمزگان، از اولویت های اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه محسوب می شود.

دکتر کمالی، با بیان اینکه برنامه اعتباربخشی به دو شیوه جامع و ادواری اجرا می شود، افزود: اعتباربخشی جامع، به صورت کشوری و هر دو سال یک بار، از سوی ارزیابان منتخب وزارت بهداشت، انجام می شود که در این فرآیند، ارزیابان از سوی وزارت بهداشت انتخاب می شوند و درجه اعتباربخشی بیمارستان ها، مبنای پرداختی های بیمه به بیمارستان در ازای خدمات ارایه شده و هتلینگ است.

دکتر کمالی بالاترین درجه اعتباربخشی را درجه یک عالی عنوان کرد که بیمارستان ها می توانند با داشتن شاخص های اعتباربخشی کسب کنند.

دکترمنوچهر کمالی: با بیان اینکه اعتباربخشی ادواری نیز به صورت سالیانه اجرا می شود، افزود: این اعتباربخشی با حضور ارزیابان دانشگاهی به روش های مختلف، به صورت سرزده و بر اساس سنجه های منتخب کتاب اعتباربخشی برای دستیابی به شاخص های کشوری انجام می شود.

چگونه مردم شکایت های خود را ثبت کنند؟

او همچنین نظارت های مردمی را نیز مهم و پراهمیت دانست و افزود: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۹۰، مشکلات و شکایات خود در حوزه بیمارستانی و مراکز درمانی بستری مطرح کنند و اداره نظارت و اعتباربخشی امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه نیز در کوتاه ترین زمان ممکن، موارد را پیگیری و رسیدگی می کند و اقدامات و بازخورد آن به شاکی اطلاع داده می شود.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه تلاش مجموعه، تسریع در پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی است، اظهار کرد: وظیفه ما پاسخگویی، کاهش آلام بیماران و افزایش سطح رضایتمندی بیماران و همراهان است، مردم دردمند هستند و برای درمان به مراکز درمانی مراجعه می کنند و ما نیز باید پیگیر مشکلات سلامت آنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم.

فرآیند رسیدگی به پرونده های مردمی

دکتر کمالی بیان کرد: برخی از شکایات مردمی نیازمند بررسی پرونده و فرایند درمانی بیماران است و ممکن است مدت زمان فرایند پیگیری آن بیشتر بکشد، البته در بیشتر موارد طی مدت کمتر از ۱۰ روز پاسخگوی شکایات مردم هستیم و پرونده های ساده تر نیز کمتر از چند ساعت مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر کمالی معاون درمان دانشگاه گفت: برخی از شکایات نیز به صورت حضوری در میز خدمت انجام و پس از ثبت در دبیرخانه پیگیری می شود، البته مشکلات مربوط به بیمارانی که نمی توانند به صورت حضوری شکایت خود را ثبت کنند، به صورت تلفنی ثبت و پیگیری می شود.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=55446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.