تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
8

ایجاد موزه زیست محیطی در مرکز بوم شناسی کیش

  • کد خبر : 56348
  • 17 تیر 1403 - 12:14
ایجاد موزه زیست محیطی در مرکز بوم شناسی کیش

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان، طی بازدیدی از مرکز بوم شناسی کیش، در جریان فعالیت های جاری و آتی زیست محیطی این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر امین میرزایی در این بازدید حفاظت از مرجان ها در سال های گذشته و تکثیر آنها در دو فاز طی سال های اخیر را از مهمترین اقدامات مرکز بوم شناسی کیش عنوان کرد.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مرکز بوم شناسی جزیره ظرفیت مطلوبی برای آموزش و ارائه راهکارهای زیست محیطی است گفت: برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی همچنین انجام پژوهش های برجسته زیست محیطی مختلف در این مجموعه یکی از نقاط قوت و حائز اهمیت برای حفاظت از محیط زیست به شمار می رود و این مجموعه به صورت هفتگی میزبان و پذیرای دانش آموزان مدارس نیز برای ارائه آموزش های محیط زیست می باشد.

امین میرزایی در ادامه ایجاد سایت غواصی مصنوعی را از دیگر اقدامات مهم اداره محیط زیست سازمان برشمرد و افزود: تلاش ما بر این است تا تا با همکاری کلوپ های تفریحی دریایی، فشار گردشگری بر سایت های مرجانی طبیعی غواصی کاسته شود.

گفتنی است پارک آهوان کیش از دیگر پروژه های زیست محیطی جزیره است که میرزایی در جریان روند تکمیل ملزومات آن قرار گرفت.

مرکز بوم شناسی کیش شامل، موزه،آزمایشگاه، سالن آمفی تئاتر و بخش اداری؛ در سال ۱۴۰۱ با هماهنگی اداره محیط زیست به بهره برداری رسید و در حال حاضر مقرر شده تا طبقه اول این مرکز به موزه محیط زیست تخصیص داده شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=56348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.