به گزارش هرمزگان امروز، حسین اخلاقی با اشاره به تداوم حضور اکیپ های بازرسی در خطوط تاکسی خاطر نشان کرد: طی دو ماه گذشته اکیپ های بازرسی سازمان بصورت مستمر کار بازرسی و نظارت بر نحوه فعالیت و رعایت نکات بهداشتی توسط رانندگان را مورد بررسی قرار دادند که در این بازدید ها ۷۵ مورد راننده متخلف شناسایی و برخورد لازم صورت گرفت.
وی ادامه داد: همزمان با شروع فصل پاییز، بازگشایی مدارس و افزایش ترددها در مسیرهای اصلی سطح شهر نظارت و بازرسی بر نحوه عملکرد تاکسیداران و اتوبوس های عمومی در دستور کار جدی قرار گرفت.
اخلاقی افزود: در این راستا ۳ اکیپ بازرسی بر نحوه فعالیت تاکسی های خطوط شرق، غرب و بخش مرکزی شهر بصورت روزانه و دقیق کار نظارت و کنترل را انجام می دهند.
این مسئول با اشاره به اینکه بازرسین سازمان که همواره مستقر در خطوط و ایستگاه های تاکسی و اتوبوس هستند، وظایف متعددی را برعهده دارند اظهار کرد: کنترل و نظارت بر نحوه سرویس دهی رانندگان، نظارت بر نرخ کرایه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، کنترل تعداد سرنشین در خودرو، کنترل آرم و علائم خودوری رانندگان فعال، وضعیت پوشش و آراستگی رانندگان، نظارت بر مجوز و مدارک فعالیت رانندگان، نظارت بر رعایت نرخ مصوب کرایه، را عهده دار هستند.
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تصریح کرد: به دلیل گسترش بیماری کرونا نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، داشتن ماسک، رعایت تعداد ۳ مسافر در هر خودرو و ضدعفونی و بهداشت بدنه درونی در ناوگان حمل و نقل عمومی توسط اکیپ های بازرسی صورت گرفته و رانندگان موظف به رعایت شیوه نامه های ابلاغی از سوی مرکز بهداشت هستند.
اخلاقی یادآور شد: همشهریان گرامی در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی توسط رانندگان در ناوگان حمل و نقل درون شهری، می توانند موارد را با شماره ارتباطات مردمی ۱۳۷ و یا سامانه ارتباطات مردمی سازمان حمل و نقل شهرداری به شماره ۳۰۰۰۷۶۱۷۶۱ در میان بگذارند.