تاریخ : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024
2

بررسی طرح پیشنهادی بهره بردار هرمزگانی جهت پرورش میگو به روش فوق متراکم

  • کد خبر : 59186
  • 04 مهر 1403 - 21:54
بررسی طرح پیشنهادی بهره بردار هرمزگانی جهت پرورش میگو به روش فوق متراکم

طرح پیشنهادی بهره بردار هرمزگانی جهت پرورش میگو به روش فوق متراکم با حضور مدیرکل شیلات استان، مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، معاون آبزی پروری شیلات استان، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل و رئیس اداره بهداشت و بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان، نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، ، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان، در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان بررسی گردید.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیرکل شیلات استان با اشاره به اینکه حمایت از ایده های نوین و حرکت در مسیر دانش روز دنیا یکی از محورهای فعالیت های شیلات استان است گفت: در همین راستا برای این طرح پیشنهادی جلسه ای ویژه با حضور مسئولان کشوری و استانی و کارشناسان مرتبط اختصاص داده شده است.

مسعود بارانی افزود: طرح مذکور در جلسه ارایه و امید داریم بتواند به روشی نوین و کاربردی در صنعت پرورش میگو تبدیل گردد و برنامه ریزی های مقدماتی جهت اجرای طرح پایلوت از طریق پارک علم و فن آوری و به صورت دانش بنیان در حال انجام است.

وی از سیستم‌های فوق متراکم به عنوان روشی کارآمد یاد کرد و گفت: در این روش در حداقل فضا بیشترین تولید صورت می‌گیرد.

در ادامه معدنی مدیرکل دفتر امور میگو و سایر آبزیان شیلات ایران استفاده از منابع انرژی کمتر، مدیریت و کنترل کارآمد تر و تسهیل شده، کاهش مساحت زمین استفاده شده، کاهش تهدیدات بیماری و بهداشتی میگو و … را از مزایای این گونه طرح ها خواند.

وی تاکید کرد طرح تهیه شده توسط این سرمایه گذار از طریق پارک علم وفناوری استان مجوزهای لازم را دریافت وبرای اجرای آن حمایت های لازم توسط دستگاه‌های متولی صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=59186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.