تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
11

بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ زایمان در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در بیمارستان میناب

  • کد خبر : 9423
  • 03 مهر 1398 - 10:15
بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ زایمان در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در بیمارستان میناب

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب ضمن تشکر از پزشکان متخصص زنان و زایمان از تمامی ماما ها خصوصاً ندا بهادری مسئول زایشگاه بیمارستان بخاطر جدیت در امور مادران باردار قدردانی نمود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر محمد مورخ رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از زایمان بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ زایمان موفق در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت : از ابتدای سال ۹۸ تعداد کل زایمانهای ۶ ماهه انجام شده در این مرکز درمانی با ثبت رکورد جدید با مدت مشابه سال قبل (۹۷) با ۵ درصد افزایش ( ۱۴۲ نفر) زایمان بیشتر به تعداد ۳هزار و ۲۲۷ نفر تولد نوزاد بوده است.

دکتر مورخ افزود: از تعداد زایمانهای انجام شده ۲ هزار و ۱۸۰ زایمان بصورت NVD ( طبیعی ) و ۱ هزارو ۴۸ زایمان بصورت سزارین صورت پذیرفته که بازهم نسبت به مشابه سال قبل آمار سزارین در حدود ۳ درصد کاهش داشته .

وی اظهار کرد: زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب یکی از پر ترافیک ترین زایشگاه های جنوب شرق کشور که روزانه بین ۱۵ تا ۲۵ زایمان در روز و مراجعه سرپایی مادران به همراه خدمات پاراکلنیکی بین ۷۰ تا ۸۰ نفر می باشد .

مورخ عنوان کرد: گاها در ۲۴ ساعت تا ۲۴ زایمان و در ۳۸ ساعت با ۳۸ زایمان و در ۷۲ ساعت تا ۱۲۷ زایمان در طی یک دو سال قبل شاهد بودیم

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.