تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
8

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارتقای امنیت اجتماعی را در پی دارد

  • کد خبر : 4722
  • 09 تیر 1398 - 9:03
ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارتقای امنیت اجتماعی را در پی دارد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه عدم توجه به عفاف امنیت عمومی جامعه را کاهش می دهد، گفت: اقداماتی مانند بی حجابی و عدم توجه به عفاف در جامعه موجب به خطر افتادن امنیت فردی و حتی عمومی در جامعه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان هرمزگان، افزود: برای حفظ امنیت اجتماعی در جامعه باید دو مولفه مهم امنیت فردی و عمومی را مد نظر قرار داد.
وی اضافه کرد: در بحث حجاب و عفاف در جامعه باید دستگاه های فرهنگی قوی تر وارد عرصه شوند، نباید با ساده انگاری این دو مقوله آسیب بزرگی به جامعه وارد شود زیرا حجاب می تواند از خطرات فردی در جامعه بکاهد و موجب ایجاد امنیت اجتماعی گردد‌.
میرزاد به لزوم آگاهی مردم از قوانین حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه برای افراد ایجاد می شود به دلیل عدم آگاهی از قوانین و حقوق شهروندی است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نهادینه شدن قانون گرایی برای افراد در جامعه را ضروری دانست و عنوان کرد: باید از دوران کودکی آموزش های لازم قانون گرایی و قانونمندی را به افراد جامعه آموخت تا جامعه ای با نظم و انضباط اجتماعی حاصل و موجب رفاه و امنیت عمومی گردد.
وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی باید در مراحل ابتدایی آن رفع شود، افزود: پیشگیری و رفع برخی معضلات اجتماعی و آسیب ها در مراحل اولیه بسیار آسان تر و ارزانتر است اما زمانی که آن آسیب به مراحل بعدی برسد، ترمیم آن کار بسیار سخت و هزینه بری خواهد بود.
وی از دستگاه های متولی خواست که در این حوزه اهتمام جدی داشته و فعالیت خود را افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.