تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3

توسعه منابع انسانی بخشی از مدیریت منابع است

  • کد خبر : 5099
  • 17 تیر 1398 - 8:47
توسعه منابع انسانی بخشی از مدیریت منابع است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: توسعه منابع انسانی بخشی از مدیریت منابع انسانی است که جنبه‌های مختلف توانمندسازی کارکنان در سازمان را در بر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، نازنین شیبانی در نشست صمیمی با کارکنان فرمانداری شهرستان سیریک، افزود: توسعه منابع انسانی چارچوبی را فراهم می‌کند که کارمندان به کمک آن، مهارت‌های فردی و سازمانی خود را توسعه می‌دهند.
وی بیان کرد: توجه به توسعه منابع انسانی برای هر سازمانی که به پویایی و تعالی خود اهمیت می‌دهد، حیاتی است و منابع انسانی دارای ظرفیت‌های نامحدود و بالقوه‌ای هستند که اگر توسط مدیران شناسایی و توسعه داده شوند، برای تعالی فرد و سازمان بسیار راهگشا خواهد بود.
وی ادامه داد: قابلیت‌ها و شایستگی‌های افراد تنها درصورتی امکان ظهور و بروز و به تبع آن توسعه می‌یابد که به‌صورت پیوسته مورد پایش و ارزیابی قرار بگیرد.
وی افزود: ایجاد محیطی در سازمان که به‌صورت مداوم شایستگی‌های افراد را شناسایی و پرورش می‌دهند، یکی از جنبه‌های مهم مدیریت و توسعه منابع انسانی مبتنی بر شایستگی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تأکید کرد: در ابتدا توسعه منابع انسانی با محور مدیریت افراد در سازمان و ناظر بر پرداخت حقوق آموزش و وظایف دیگر نظیر رضایت کارکنان در سازمان بوده است اما امروزه این حوزه دستخوش تغییرات اساسی شده است و بر خودشکوفایی و نمایش استعدادهای بالقوه کارکنان تمرکز دارد.
وی بیان کرد: توجه به توسعه کارکنان نقش کلیدی در بسیاری از حوزه‌های مدیریت منابع انسانی دارد، در مدیریت منابع انسانی مبتنی بر شایستگی، سیستم اعطای پاداش و تسهیلات به کارکنان نیز بر پایه شایستگی و قابلیت آنها است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: تغییر در نگاه به منابع انسانی را می‌توان این‌گونه بیان کرد که مسئولیت کارکنان در سازمان از انجام وظایف شغلی فراتر رفته و به‌عنوان منبع مزیت رقابتی در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: امروزه صرفاً رضایت شغلی به عنوان اولویت کارکنان بر خودشکوفایی و نمایش استعدادهای بالقوه آنها تأکید می‌شود.
شیبانی ادامه داد: توسعه منابع انسانی دیگر مربوط به پرداخت حقوق و ثبت ساعات کاری نمی‌شود بلکه ناظر بر استخدام افرادی توسط بخش منابع انسانی سازمان است که برای سازمان ارزش افزوده ایجاد کند و راه را برای اهداف سازمانی هموارتر می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.