تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
0

حرکت شیلات هرمزگان به سوی توسعه پایدار در پرورش ماهیان دریایی/ پرورش ماهیان دریایی در قفس؛ ظرفیتی فعال برای جهش تولید و اشتغال‌زایی

  • کد خبر : 59586
  • 14 مهر 1403 - 11:16

جهت سرمایه گذاری در این زمینه جلسه توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس های مقیاس کوچک در استان هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان ، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،مشاور شیلاتی اتاق بازرگانی استان، نماینده اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان ، روسای شیلات شهرستان های بندرلنگه و قشم و جمعی از مسئولین و بهره برداران شیلاتی در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش صبح دریا نیوز ، مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس های مقیاس کوچک در شهرستان های بندرلنگه و قشم گفت : پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی است بدون شک با بها دان به این ظرفیت و رفع موانع توسعه آن می توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.
مسعود بارانی با اشاره به ظرفیت های خوب و مستعد پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان اظهار داشت: بدون شک استان هرمزگان با بهره گیری از شعار سال می تواند در بازه زمانی چند ساله پیش رو جهش تولید خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس ایجاد نماید.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید در جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف نمایند گفت : برای تسریع در اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی درقفس پیگیری‌های جدی انجام شده که خوشبختانه شیلات هرمزگان توانسته گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان بیان کرد: خوشبختانه با حمایت سازمان شیلات ایران گام‌های خوبی در حوزه توسعه پرورش ماهی در قفس برداشته شده است.
مسعود بارانی برنامه ریزی در راستای بازدید از مزارع مقیاس کوچک کشورهای پیشرو از جمله هندوستان ، برگزاری جلسات منظم ومستمر با بهره برداران ،پیگیری جذب سرمایه گذار در زمینه تکثیر ونرسری ماهیان دریایی واستفاده از توان جامعه صیادی برای توسعه ماهی در قفس های  را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.
گفتنی است استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=59586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.