به گفته هرمزگان امروزعضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: خودروسازان با وجود اینکه خودروهای داخلی را به ۳ برابر قیمت جهانی فروختهاند و بازار انحصاری هم دارند، اما در عین حال بزرگترین بدهکاران کشور هستند.
محمدرضا منصوری افزود: خصوصیسازی یکی از مسائل مهم اقتصاد کشور است که حتی در قانون اساسی به آن اشاره شده است و این موضوعی است که در ۴۰ سال گذشته مغفول مانده و اجرا نشده و یا بد اجرا شده است.
وی با بیان اینکه بیان حقایق در دو شرکت خودروسازی باعث شد مدیرعامل قبلی سایپا و مدیرعامل فعلی ایرانخودرو بازداشت شوند، گفت: خودروسازان با وجود اینکه خودروهای داخلی را به ۳ برابر قیمت جهانی فروختهاند و بازار انحصاری هم دارند، اما در عین حال بزرگترین بدهکاران کشور هستند.
وی گفت: یک بخش از این سوءمدیریت به خاطر دولتی بودن و بخش دیگر به خاطر گران تولید کردن و ضایع کردن حق شرکتهای قطعهساز است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد میزان بدهی دو شرکت ایرانخودرو و سایپا گفت: این دو شرکت در مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانکها و مردم دارند.منصوری گفت: در حال حاضر ۷ میلیون نفر کارمند و حقوقبگیر در سیستم دولتی و پیمانکاری و شبه دولتی معادل حدود ۱۰ درصد جمعیت هستند.
این نماینده مجلس گفت: تنها راه نجات کشور این است که خصوصیسازی به معنای واقعی انجام شود و بخش خصوصی در اقتصاد فعال شود، اما من خوشبین نیستم که خصوصیسازی فعلی جواب دهد زیرا مدیران میگویند سفرهای پهن است و کسی حاضر نیست این سفره منافع را جمع کند.عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: کسی فکر کرده که بنگاههای دولتی باید سودده باشند و مردم حق انتخاب داشته باشند؟
در حال حاضر یک جوان با حداقل حقوق اگر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کنار بگذارد، ۵۰ سال طول میکشد تا بتواند یک خودروی پراید خریداری کند به شرط اینکه قیمت ۵۰ میلیونی تغییر نکند، در حالی که در همه دنیا وقتی یک نفر استخدام میشود ظرف ۵ تا ۶ ماه میتواند یک خودروی از دم به قسط خریداری کند.