تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 6 July , 2024
1

رهاسازی بالغ بر ۱۷ میلیون قطعه بچه میگو در آبهای استان هرمزگان تاکنون

  • کد خبر : 56199
  • 13 تیر 1403 - 22:55
رهاسازی بالغ بر ۱۷ میلیون قطعه بچه میگو در آبهای استان هرمزگان تاکنون

مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری ،مسئول بازسازی ذخایر آبزیان استان ورئیس شیلات شهرستان جاسک  در بازدید از روند رها سازی بچه میگو در آبهای استان هرمزگان از رهاسازی بالغ بر ۱۷ میلیون قطعه بچه میگو در آبهای استان هرمزگان تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی در ادامه از رها سازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان خبر داد و گفت: این مهم اهمیت ویژه و قابل توجهی در حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به ویژه برای نسل آینده و همچنین کاهش فشار بر ذخایر ارزشمند آبزیان دارد.

وی با اشاره به حمایت های خوب استانداری و سازمان شیلات ایران از فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان تصریح کرد:شیلات استان در زمینه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات خوبی داشته است که از این میان می توان به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث و استقرار بالغ بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای استان هرمزگان وهمچنین رها سازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان اشاره کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان بچه میگوهای برنامه ریزی شده برای رها سازی را از گونه های بومی استان خواند و گفت: خوشبختانه عملیات رها سازی بچه میگو پس از پنج سال توقف، با حمایت استانداری و سازمان شیلات ایران و تلاش های مجموعه شیلات از محل اعتبارات ملی از سرگیری شد که نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر میگو آبهای استان دارد.

مسعود بارانی با بیان اینکه رها سازی بچه میگو یکی از راهکارهای موثر در تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: امید است بتوانیم امسال شاهد رونق بیش از پیش صید صیادان زحمتکش استان باشیم.

بارانی پشتیبانی از جامعه صیادی کشور و رونق بخشیدن به سفره های صیادی را از دیگر اهداف این طرح ها خواند .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=56199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.