تاریخ : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024
4

روند ایجاد زیرساخت تردد شناورهای باری در بندرپهل هرمزگان شبانه‌روزی شد

  • کد خبر : 58221
  • 06 شهریور 1403 - 10:49
روند ایجاد زیرساخت تردد شناورهای باری در بندرپهل هرمزگان شبانه‌روزی شد

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طبق دستور مدیرعامل سازمان بنادر و پیگیری‌های این اداره‌کل مبنی بر تسریع در ارائه خدمت‌رسانی به مردم ساحل‌نشین و صاحبان شناورهای باری، ایجاد زیرساخت ایمن ترددهای دریایی در بندر پهل واقع در غرب بندرعباس شبانه روزی شد.

به گزارش صبح دریانیوز، مهدی بروغنی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات شمع‌کوبی برای احداث فونداسیون مخصوص نصب پل دسترسی به ساحل بندر پهل در غرب بندرعباس با تامین تجهیزات مورد نیاز شامل بارج و جرثقیل شناور یدک‌کش و تجهیزات شمع‌کوبی تیم باتجربه و متخصص و مساعد شدن شرایط جوی به صورت شبانه‌روزی با سرعت درحال انجام است.
وی بیان کرد: این اقدام هم اکنون در مرحله انتقال اسکله فولادی شناور «ترایماران» به بندر پهل واقع در غرب استان هرمزگان است.
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول اسکله این شناور را حدود ۳۲ متر و عرض آن را هشت متر اعلام کرد و گفت: پل دسترسی مخصوص این پل نیز دارای ۱۲ متر طول و چهار متر عرض بوده که طبق درخواست بهره‌برداران از این نوع تامین شده است.
بروغنی خاطرنشان کرد: با اتمام نصب و بهره‌برداری از این اسکله، صادرات انواع میوه، تره‌بار، صیفی‌ و کالای ساخت داخل در این منطقه از استان هرمزگان تسهیل و علاوه بر حفظ و ارتقای ضریب ایمنی تردد و حمل‌ ونقل دریایی، موجب رونق اقتصادی ساحل‌نشینان و صاحبان شناورهای باری خواهد شد.
اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد و درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=58221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.