تاریخ : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 22 September , 2024

آخرین اخبار

با توصیه های تغذیه ای در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر آشنا شویم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان به مناسبت فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر مهربانی و لبخند، حضرت محمد(ص) و زاد روز ولادت امام صادق (ع)، پیام تبریکی صادر کرد. پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت هفته دفاع مقدس تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان راه اندازی کافه نان ها در سواحل و مراکز پرتردد جزیره کیش اعلام ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کیش برگزاری شب نشینی واژه ها در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس در دومین روز از جشنواره انبه و یاسمین گل شهرستان میناب نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب و دیگر اعضا از غرفه های محصولات باغی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و همچنین غرفه تولیدات صندوق های خرد زنان روستائی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میناب بازدید کردند. 

1

شهر جدید کوشک ، کنارِ پارسیان ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 35995
  • 24 خرداد 1402 - 14:43
شهر جدید کوشک ، کنارِ پارسیان ایجاد می‌شود

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : طرح امکان سنجی و مکان‌یابی شهر جدید “کوشک” شهرستان پارسیان در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و مطالعات طرح توسعه عمران آن آغاز شد.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از صبح دریانیوز ، عباس آذر پیکان افزود : با توجه به وجود صنایع انرژی بر پارسیان و همچنین نزدیکی به منطقه ویژه عسلویه و منطقه گازی پارس جنوبی امکان استقرار و سر ریزی جمعیت در منطقه و شهرستان پارسیان احتمال داده شد.

آذرپیکان ادامه داد : پس از بازدید از منطقه و تعیین موقعیت فعلی، به دلیل نزدیکی به شهر پارسیان و استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود در شهرستان، محدوده مورد نظر مشخص شد.

به گفته وی شهر جدید کوشک با مساحت هزار هکتار و جمعیت ۱۱۰ هزار نفر در چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

تصویب بازنگری طرح توسعه و عمران جامع شهر بندرلنگه

این مسئول همچنین از تصویب بازنگری طرح توسعه بندرلنگه خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت طرح توسعه و عمران شهر بندرلنگه و اتمام سال افق طرح، بازنگری طرح جامع در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: شهرستان تاریخی بندرلنگه با دارا بودن حوزه های خدماتی و تجارت دریایی یکی از الگوهای اصلی معماری جنوب محسوب می شود که با محدوده ای به مساحت یکهزار و ۳۹۶ هکتار مورد مطالعه و بازنگری قرار گرفته است.

آذرپیکان یادآور شد : جمعیت این شهر در سال ۹۵ برابر با ۳۰ هزار و ۴۳۵ نفر بود که جمعیت پیشنهادی برای افق طرح معادل ۳۲ هزار و ۱۴۸ نفر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد : شهر بندرلنگه از نظر خدمات توزیع مراکز فعالیتی الگوی چند هسته‌ای دارد و اشتغال غالب در شهر، خدمات و بازرگانی است.

این مسئول خاطرنشان کرد : شهر بندرلنگه در برنامه های ملی، منطقه‌ای و محلی نقش مهمی دارد و در تهیه این طرح به موقعیت شهر بندرلنگه نسبت به حوزه نفوذ آن و خدماتی که ارائه میدهد توجه ویژه‌ای شده است.

پایان خبر /

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=35995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.