تاریخ : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 22 September , 2024

آخرین اخبار

با توصیه های تغذیه ای در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر آشنا شویم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان به مناسبت فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر مهربانی و لبخند، حضرت محمد(ص) و زاد روز ولادت امام صادق (ع)، پیام تبریکی صادر کرد. پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت هفته دفاع مقدس تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان راه اندازی کافه نان ها در سواحل و مراکز پرتردد جزیره کیش اعلام ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کیش برگزاری شب نشینی واژه ها در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس در دومین روز از جشنواره انبه و یاسمین گل شهرستان میناب نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب و دیگر اعضا از غرفه های محصولات باغی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و همچنین غرفه تولیدات صندوق های خرد زنان روستائی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میناب بازدید کردند. 

9

طرح برق‌رسانی به مزارع پرورش میگوی هرمزگان با ۹۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل است

  • کد خبر : 36120
  • 27 خرداد 1402 - 13:07
طرح برق‌رسانی به مزارع پرورش میگوی هرمزگان با ۹۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل است

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ باید ۱۰ سایت پرورش میگو در استان برق رسانی شود ، گفت : تاکنون ۶ سایت پرورش میگو در استان با مساحت پنج هزار هکتار برق‌دار شده و این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از صبح دریانیوز ، مسعود بارانی افزود : تا پایان امسال نیز هشت هزار هکتار مزارع دیگر برق‌دار می‌شود.

وی تصریح کرد : هرمزگان از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ظرفیت تولید بیش از ۱۴ هزار میلیون قطعه بچه میگو برخوردار است که تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع پرورش میگو به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد : ۱۵ هزار هکتار مزرعه میگو نیز در حال احداث است که از این میزان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بارانی اضافه کرد : پرورش میگو و همچنین برق رسانی به مزارع پرورش میگو جزو طرح‌های پیشران و تحول‌آفرین است که طبق دستور استاندار هرمزگان باید در سفر آینده رییس جمهور به این استان بخش قابل توجهی از این طرح‌ها آماده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است ، استان هرمزگان با برداشت سالیانه افزون بر ۳۱۵ هزار تُن انواع آبزیان و بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد، رتبه نخست صید و صیادی در کشور را دارد.

پایان خبر /

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=36120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.