تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
6

لزوم استفاده از تمام ظرفیت ها و مشارکت دستگاه های اجرایی برای برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدای

  • کد خبر : 5789
  • 29 تیر 1398 - 8:37
لزوم استفاده از تمام ظرفیت ها و مشارکت دستگاه های اجرایی برای برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدای

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، گفت: برگزاری کنگره شهدای استان موجب انسجام بیشتر و تقویت روحیه حماسی و انقلابی اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در جلسه ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، افزود: شهدا نه تنها الگوی یک نسل بلکه الگوی یک ملت و سرزمین هستند که همواره باید به جایگاه ارزشمند آنان توجه ویژه نمود و مراسمات بزرگداشت این عزیزان هرسال شایسته تر و بهتر از سال های قبل برگزار شود.
وی با اشاره به اهمیت معرفی شهدا به نسل های جوان گفت: برای معرفی شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید از تمام امکانات موجود در استان استفاده کنیم و در این راه باید از توان هنرمندان استان در زمینه تولید فیلم و مستند تا سرودن شعر و تولید کتاب و … بهره ببریم تا بتوانیم به بهترین وجه ممکن شهدا و تفکر شهدا را در جامعه ساری و جاری کنیم.
میرزاد زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا با برگزاری یادواره شهدا را یکی از راه های تجلیل از مقام شامخ شهیدان دانست و عنوان کرد: برگزاری یادواره های شهدا تنها یکی از برنامه های کنگره عظیم ۱۵۰۰ شهید در هرمزگان است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، بر ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری کنگره شهدای استان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی باید با هم افزایی و هم پوشانی در راستای برگزاری هر چه بهتر این کنگره از تمام ظرفیت کاری و اداری خود استفاده کنند.
وی برگزاری کنگره شهدا را اقدامی اعتقادی و قلبی دانست و تصریح کرد: همه ما باید با تمام وجود و با اعتقادی راسخ و نیتی خالص هر آنچه داریم را برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره در طبق اخلاص بگذاریم.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این جلسه از برگزاری کنگره ملی شهدای استان خبر داد و گفت: به منظور پاسداشت ١۵٠٠ شهید هرمزگان، ١۵٠٠ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با همکاری ادارات و دستگاه‌های دولتی در سراسر استان اجرا خواهد شد.
سرهنگ اباذر سالاری اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ارج نهادن به ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا، کنگره ملی شهدای استان در دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به زمان برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان افزود: این کنگره از روز ۱۷ دی ماه ٩٨ به مدت سه روز در بندرعباس برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: به منظور پاسداشت ١۵٠٠ شهید استان، اجرای ١۵٠٠ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با همکاری ادارات و دستگاه‌های دولتی در سراسر استان، سرپرستی از ١۵٠٠ یتیم و همچنین برگزاری مراسم ازدواج آسان برای ۱۵۰۰ زوج جوان به همراه ۱۵۰۰ جهیزیه صورت خواهد گرفت.
سالاری ادامه داد: برپایی نمایشگاه در محلات استان و نمایشگاهی بزرگ در محل برگزاری کنگره، ساخت مستند از زندگینامه شهدا و نصب تندیس و تابلو شهدا در سطح شهرهای استان و کاشت ۱۵۰۰ درخت به نیت شهدای استان از جمله برنامه‌هایی است که قبل از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره در استان انجام خواهد شد.
گفتنی است؛ در این جلسه تمامی روسای کمیته ها برنامه ها و پیشنهادات خود را برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن کنگره شهدای هرمزگان اعلام کردند.
همچنین در این جلسه شرح وظایف مسئولین کمیته ها به آنها ابلاغ گردید و طبق دستور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان مقرر شد هر کمیته جهت برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدای هرمزگان جلسات خود را به صورت مرتب برگزار نماید.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.