تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
2

مراسم تجلیل از خبرنگاران هرمزگان برگزارشد / تجلیل از خبرنگاران در غیاب مسئولان/تلاش مشترک سه تشکل برای حل اختلافات در جامعه روزنامه نگاری

  • کد خبر : 57830
  • 26 مرداد 1403 - 22:47
مراسم تجلیل از خبرنگاران هرمزگان برگزارشد / تجلیل از خبرنگاران در غیاب مسئولان/تلاش مشترک سه تشکل برای حل اختلافات در جامعه روزنامه نگاری

برای نخستین بار سه تشکل رسانه ای هرمزگان مراسم نکوداشت روز خبرنگار را با حضور فعالان رسانه ای استان در مجموعه گردشگری ساحلی و دریایی ناروال بندرعباس برگزار کردند .

به گزارش صبح دریانیوز، در این مراسم که  با حمایت شرکت فولاد هرمزگان ،پالایشگاه نفت ستاره ،فولاد کاوه جنوب کیش ،صبافولاد ،نفت لاوان ،مجموعه علا الدین و پوشاک وزیری همراه بود ،محمدنعمتی پیشکسوت رسانه به عنوان نماینده تشکل های رسانه با خیرمقدم به حضار و قدردانی از حامیان مراسم  گفت ؛برگزاری مراسم با این شیوه نکات برجسته ای را درخود داشت .عدم حمایت  متولیان از برگزاری این مراسم نشان دهنده نگاه آنان به حوزه رسانه است و خوشحالیم که همه دریافتیم نسبت آنان با رسانه چیست.
رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی مطبوعات و رسانه های هرمزگان افزود : نکته برجسته دیگر اتحاد تشکل هاست که برای اولین بار سه تشکل رسانه ای در کنار همدیگر برای تجلیل از خبرنگاران همراه شدند و مهم‌ترین پیام این مراسم به مسئولان  این است که از امروز همه رسانه درجهت تحقق توسعه و پیگیری مطالبات بحق جامعه با اتحاد و همدلی همصدا می شوند و احدی نمی تواند از اختلافات  آنها به سود خود بهره برداری کنند .

 *خبرنگاران حمایت شوند
شهرزاد پروین پیشکسوت رسانه شهرستان بندرلنگه هم در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان مراسم گفت ،وحدت و همدلی رسانه ها و تشکل ها ما را امیدوار کرد و انتظار داریم متولیان فرهنگی و تشکلات رسانه خبرنگاران شهرستانی را حمایت کنند.
پروین عنوان کرد: خرسندم که از شهرستان بندرلنگه در این مراسم حاضر شده ام و دیداری با همکاران فعال سراسر استان دارم .ابتکار تشکل ها در برگزاری مشترک مراسم عالی بود و امیدوارم همچنان استمرار داشته باشد .

 *همکاری تشکل ها در پیشبرد برنامه ها ادامه دارد
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان باقدردانی از حامیان برنامه و حضور پرشور همکاران رسانه ای  گفت: این مراسم نشان دادکه می توان با همدلی به پیشبرد اهداف اندیشید و حرکت کرد.
یعقوب دبیری نژاد، افزود: برگزاری این جشن حاصل همدلی سه تشکل رسانه ای هرمزگان است که برای اولین بار اتفاق می افتد و این موضوع را به فال نیک میگیریم تا آغاز حرکتی برای بازگشت اعتبار به جایگاه تشکل های رسانه ای باشد.
دبیری نژاد، بیان داشت: درصدد هستیم به زودی مکانیسم جدیدی را برای گزینش و رتبه بندی خبرنگاران انجام دهیم که جزئیات آن با توافق هر سه تشکل رسانه ای اعلام می شود.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان از اقدامات تشکل ها در زمینه پیگیری مسائل حوزه رسانه خبر داد و تصریح کرد: در حال پیگیری و تخصیص زمین به تعاونی مسکن خبرنگاران و اخذ زمین برج رسانه هستیم.

وی از برگزاری دوره آموزشی ویژه خبرنگاران خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه خانه مطبوعات با روزنامه شرق و آموزشگاه رهجو، هشتم شهریور دوره اولین کارگاه عملی خبرنگاری را راه اندازی خواهیم کرد و شرکت کنندگان برتر به مدت یک هفته در تهران و روزنامه شرق، خبرنگاری را در یک روزنامه رسمی تجربه می کنند.
 
*خبرنگار توان یاب هرمزگانی از فعالیت خود گفت
محسن خوری خبرنگار توان یاب هرمزگانی در این مراسم گفت: ازسال ۱۳۹۲ تاکنون در رسانه بستکیه فعال هستم و محدودیت‌های جسمی و حرکتی هرگز مانعی برسر راه فعالیت من ایجاد نکرده است.
خوری افزود: علاوه بر فعالیت رسانه ای ،درحوزه هنر هم فعال هستم و خوشحالم که علیرغم شرایط جسمی در عرصه رسانه صدای مردم هستم .

*برای نخستین بار تجلیل از موزعین رسانه حاضر در مراسم روز خبرنگار
لاری زاده از موزعین قدیمی استان از این اقدام قدردانی کرد و گفت: ما حلقه ارتباط مطبوعات با اقشار مرردم هستیم چرا که رسانه های مکتوب را به مردم می رسانیم و مبلغ این رسانه لقب گرفته ایم .
وی افزود: مشکلات زیادی داریم و امیدواریم تشکلات رسانه ای و متولیان فرهنگی حمایت مان کنند در ابتدای این مراسم از پیشکسوتان حوزه رسانه تجلیل شد و در ادامه نیز خبرنگاران ،عکاسان و فعالان رسانه هرمزگان مورد تجلیل قرار گرفتند.
 *مسابقه تیتربرتر برگزار شد
در مراسم تجلیل از خبرنگاران هرمزگان،غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان و مجری برنامه از همراهی همدلانه فولاد هرمزگان، فولادکاوه کیش، صبا فولاد، نفت ستاره خلیج فارس، نفت لاوان، مجموعه علا الدین، پوشاک وزیری و مجموعه گردشگری ساحلی و دریایی ناروال قدردانی کرد و گفت: درخلال مراسم مسابقه تیتر برتر با عنوان مراسمی بدون حضور مسئولان برگزار شد که بیش از ۴۰ خبرنگار حاضر درآن شرکت کرده و بزودی سه شرکت کننده برتر مسابقه اعلام و جوایز آنها به ترتیب سی بیست و ۱۰ میلیون ریال از سوی تشکل های رسانه ای اهدا خوهد شد همچنین بابک پارسا خبرنگار و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز قطعه ای با نام خلیج فارس اجرا کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

 *تیترهای شرکت کنندگان در مسابقه تیتر برتر
در مراسم نکوداشت روز خبرنگار به میزبانی تشکل های رسانه ای استان هرمزگان، مسابقه تیتر برگزار شد با این توضیح که برخی مدیران و متولیان فرهنگ و رسانه حتی از همراهی با اهالی  این حوزه دریغ کردند و درسایه بی توجهی آنان صنایع پای کار آمدند تا صنعتی های روشن جای مدیران و متولیان فرهنگی  خاموش را پر کنند. بخشی از تیترها شرکت کنندگان به شرح ذیل می باشد.

دست بر ماشه همدلی انجمن های مطبوعاتی هرمزگان برای وفاق، جشنی برای پاسداشت صدای مردم، شب خاموشی در جشن روشنایی، خبرنگاران هرمزگان در انتظار روز روشن، خبرنگاران بیدار؛ مدیران در خواب، در روز خبرنگار نه مسئولین بودند نه برق، ما می توانیم، پاسداشت قلم و کلمه، ایستاده با غرور، با خود باوری اهل قلم، پاسداشت اهل قلم، بی مزد و بی بهانه!، در روز خبرنگار مسئولین غیبت خوردند، رسانه های بیدار و مسئولان در کما، هفته خبرنگار؛ وقتی همه چیز سر جایش است، دست‌مان را نمی‌گیرید پای‌مان را نگیرید، بازداشت یا پاسداشت خبرنگار، خودکفایی خبرنگاران هرمزگانی بدون مسئولین، ارشاد آسوده بخواب،انجمن ها بیدارند، مسئولان در خواب، صنایع بیدار، تقدیر از خبرنگاران بدون افیش خبری، شکسته شدن حصار قلم اندیشه و شعور، میدان منهای مدیران، چسبی به نام زخم، مسؤولین باز هم درها را بستند، توقف مسؤولین ممنوع، جمهوری خودگردان خبر، شبی بدون گرد و خاک مدیران، عبور خبر از خط مسؤولین، سی مرغِ اهل قلم؛ جام جم یافت، با رمز خود باوری و همدلی، خبرنگاران به پشتوانه خود،نه مسئولان، گرد هم آمدند/آتش بس تنها با اتحاد حاصل می شود/خبرنگاری جرم نیست/چراغ خانه مطبوعات با حضور اعضا روشن شد/سنگر مطبوعات هرمزگان بدون پشتیبانی/جشنی در غیاب، غایبان همیشگی/ مسئولین نیامدند اما: ۳=۱شد!/رسانه از محاصره مسئولین بیرون آمد/صنعت جور فرهنگ را کشید/جشن اتحاد در روز خبرنگار/مسئولان هرمزگان در حباب روز خبرنگار غوطه ورند روزت مبارک/روز خبرنگار بی مسئول اما با مسئولیت برگزار شد/جشن همدلی خبرنگاران در سایه وفاق سه تشکل مطبوعاتی/آتش‌بس در اردوگاه رسانه/خبرنگاران  منهای مسئولین و صنعتی های روشن جای فرهنگی های خاموش از جمله تیترهای ناب شرکت کنندگان بود.
پایان خبر/
 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=57830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.