تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
5

نماز جمعه نماد وحدت و همبستگی است

  • کد خبر : 5200
  • 18 تیر 1398 - 9:03
نماز جمعه نماد وحدت و همبستگی است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نماز جمعه مانند یک نهاد فرهنگی یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی برای ترویج همبستگی و اتحاد مردم است، گفت: تریبون نمازجمعه سنگر دفاع از اسلام، ارزش های انقلاب اسلامی، پایگاه وحدت و برادری آحاد مختلف جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان به مناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور، اخلاق و معنویات را سرچشمه هر تحولی در جامعه دانست و افزود: معنویت و اخلاق با جامعه ارتباط مستمری دارند که هرچه میزان اخلاق و معنویت در جامعه افزایش یابد به همان نسبت شاهد کاهش معضلات اجتماعی و امنیتی هستیم و هر چه از اخلاق و معنویت دور شویم به همان نسبت جامعه بیشتر دچار معضلات می‌شود که رسالت ائمه جمعه و جماعات در ترویج اخلاق و معنویات رسالتی سنگین و ویژه محسوب می‌شود.
وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را احیاء نماز جمعه دانست و افزود: نماز جمعه برای ایجاد همبستگی و وحدت بین مردم تشکیل شده است.
میرزاد، نماز جمعه را یک فریضه وحدت آفرین در بین مردم و اقشار مختلف جامعه اسلامی دانست و افزود: برای تقویت و مشارکت بیشتر مردم در این فریضه وحدت بخش ، نباید اختلافات سیاسی را در جامعه به تریبون نمازجمعه برده و آب در آسیاب دشمن بریزیم بلکه با وحدت و همدلی همه در نماز دشمن شکن جمعه، کنار هم به نماز بایستیم که این امر با درایت ائمه جمعه محترم و تمامی احزاب و گروهها در جامعه به راحتی امکان پذیر است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: ائمه جمعه به عنوان رابط بین مسوولان و مردم، نقش مهمی در همبستگی در جامعه دارند.
وی تصریح کرد: همبستگی و اتحاد ملت و مشارکت عمومی، اعتقاد و ایمان الهی مهمترین سلاح ملت ایران برای مقابله با انواع تهدید های پیش روی دشمن است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.