تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4

هرمزگان،خاستگاه استعدادهای ورزشی در رشته شنا؛ تیم هفت تیر بندرعباس در صدر رقابت‌ها

  • کد خبر : 58065
  • 02 شهریور 1403 - 17:43
هرمزگان،خاستگاه استعدادهای ورزشی در رشته شنا؛ تیم هفت تیر بندرعباس در صدر رقابت‌ها

استان هرمزگان یکی از استان های با استعداد کشوردر رشته های مختلف ورزشی است.تعداد زیادی از ورزشکاران این استان در رده های مختلف سنی ودر ورزش های گروهی و فردی توانسته اند در رقابت های ملی و بین المللی موفقیت های چشمگیری کسب کنند.

به گزارش صبح دریانیوز، دربین رشته های ورزشی، ورزش شنا یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین اقشار مختلف مردم است رشته شنا علیرغم پیچیدگی خاصی این رشته وشرایط پخش تلویزیونی که امکان آن میسر ،رشته ای مظلوم است.
دبیر هیئت شنا استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان، تیم شنای هفت تیر بندرعباس با دارا بودن تشکیلات منسجم، مدیریت قوی وکادر فنی مجرب توانسته در سال های اخیرموفقیت های درخشانی برای استان کسب کند.
ایوب عامری، اضافه کرد: رقابت با تیم های توانگر و قدر کشور وپشت سرگذاشتن رقبایی چون تهران و حضور درجمع بزرگان شنای کشورنتیجۀ سال ها برنامه ریزی تیم مدیریتی، تلاش کادرفنی، ورزشکاران وحمایت خانواده شناگران است.
* از تمرینات روی چمن تا قهرمانی در رقابت‌های ملی
عامری با بیان اینکه فعالیت شناگران هفت تیردردوره کرونا تعطیل نبود، عنوان کرد: شناگران در این دوره برای حفظ آمادگی بدنی خود به دور از استخر و در زمین چمن تمرین کردند.
وی، از استخرهفت تیر بندرعباس به عنوان تنها پایگاه قهرمانی استان یاد کرد و گفت: در این مکان یکصد شناگر در رده های سنی مختلف در قالب ۳مدرسه شنا فعالیت دارند.

موفقیت‌های بی‌سابقه تیم شنا هفت تیر بندرعباس؛ از رکوردشکنی‌ها تا کسب مدال‌های طلا
دبیر هیئت شنا استان هرمزگان با اشاره به کارنامه درخشان تیم هفت تیردر سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲اضافه کرد: کسب۳۴ مدال کشوری،کسب رده سومی کشور، رکوردار۵۰،۱۰۰،۲۰۰ مترکرال سینه در رده سنی ۱۳و۱۴ سال، ثبت نام شناگران هفت تیر به عنوان سریعترین شناگران رده سنی۱۳و۱۴کشورطی دوسال بخشی از موفقیت های شناگران این استان است.
عامری با بیان اینکه اوج کار شناگران هفت تیر درالمپیاد۱۴۰۲رقم خورد، توضیح داد: در این المپیاد شناگران بندرعباس به عنوان نماینده هرمزگان کاری کردند کارستان و تیم قدر تهران را به زیرکشی .این قدرت نمایی شناگران استان نشان داد شناگران این استان علیرغم تمام کمبودها می توانند هر حریفی را پشت سر بگذارند و زودتراز دیگران دست خودرا به عنوان پیروز مسابقه بالا ببرند؛ در شهریورماه سال گذشته این تیم در رده سنی۱۵تا۱۷و در ماده ۴*۱۰۰ متر آزاد تمام رقبا را کنار زد و به مدال طلا رسید همچنین در۴*۲۰۰ متر آزاد نیز شناگران هفت تیر در سکوی دوم  ایستادند.
*اوج‌گیری شناگران هفت تیر بندرعباس در رقابت‌های کشوری؛ نتیجه سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی
عامری با بیان اینکه در ورزش شنا مثل دیگر ورزش ها نمی توان زود نتیجه گرفت و دیر بازده است و این موفقیت ها و نتایج به دست آمده گویای یک کارچندین ساله است که از سال ۹۶  شروع شد، خاطر نشان کرد: اکنون ثمره زحمت های مربیان شکوفا شده و موفقیت های بی سابقه شناگران استان در مسابقات مختلف کشوری نشان می دهد تمام تلاش منوچهرمهنی نسب رئیس هیات شنای استان این است تا با یک برنامه بلند مدت مرحله به مرحله  کارها را پیش ببرد و شنای استان در آینده نه چندان دور، قدرت بلامنازع شنای کشورلقب بگیرد.
وی ادامه داد: این مسئله دوراز دسترس نیست چرا که استان هرمزگان دارای ورزشکاران با استعداد و ظرفیت های زیادی برای پیشرفت و توسعه ورزش شنا دارد.
پایان خبر/
جمیله دبیری نیا
 
 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=58065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.