تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
6

هرمزگان دومین استان جوان کشور است

  • کد خبر : 4719
  • 09 تیر 1398 - 8:59
هرمزگان دومین استان جوان کشور است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان دومین استان جوان در کشور به معنای میزان بالای جمعیت جوانان در استان است و باید از این ظرفیت به درستی و بموقع استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در جلسه شورای راهبردی جمعیت و ثبت وقایع حیاتی استان هرمزگان، افزود : جوان بودن استان یک فرصت است که باید بتوان از این ظرفیت بالقوه استفاده شود البته وجود جوانان یعنی کار و تلاش بیشتر برای مسئولان به منظور فراهم سازی زیر ساخت های مورد نیاز ، شغل ، مسکن و رفاه عمومی برای آنهاست.
وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی مرگ و میر های استان طبق گزارش اداره ثبت احوال بیماریهای قلبی است افزود: علل بیش از ۳۱ درصد از مرگ و میر استان بیماری های قلبی و عروقی عنوان شده است یعنی یک سوم مرگ های استان به علت بیماری است که می توان با تدابیر لازم از جمله اصلاح الگوی مصرف و تغییر در تحرک و رفتار افراد ، کاهش استرس و نوع تغذیه بمقدار زیادی از آن پیشگیری کرد.
میرزاد خاطر نشان کرد: طبق گفته پزشکان عامل مهم بیماری های قلبی و عروقی کم تحرکی و همچنین مصرف مواد غذایی مانند شکر و نمک است که برای کاهش این بیماری نیاز به تغییر رفتار و تغییر جهت در الگوی مصرف مواد غذایی جامعه وجود دارد.
وی اضافه کرد: برعکس تمامی تصورات مردم که تصادفات، حوادث و حتی بیماری های سرطانی و تومورها عامل بیشترین مرگ و میر میدانند اما این آمار ۱۲ درصد است و با اعلام آن بایستی نسبت به آگاه سازی مردم و اصلاح افکار عمومی اقدام گردد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به کم توجهی به استفاده از آمار و اطلاعات جمعیتی توسط تصمیم گیران اشاره کرد و گفت: در دوره های متفاوت آمار و اطلاعات جمعیتی گوناگون از مردم جمع آوری شده اما از آنها به صورت کاربردی و عملیاتی برای بهبود امور استفاده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه طلاق معضلی رو به افزایش در جامعه مدرن کنونی است، بیان کرد: متاسفانه امروزه بیشترین آمار طلاق که ۳۹ درصد است مربوط به ۵ سال اول زندگی زوجین بوده و این امر ناشی از عدم شناخت کافی زوجین ، مشکلات معیشتی ، عدم سازگاری ، کاهش سطح عواطف و وجود آسیبهای متعدد اجتماعی در سطح جوامع است.
وی بیکاری را یک عامل مهم اختلافات در خانواده ها دانست و افزود: بیکاری باعث اختلاف در خانواده و حتی ممکن است باعث اعتیاد و در نهایت منجر به طلاق شود که یکی از راه های کاهش آمار طلاق در جامعه ایجاد شغل برای جوانان است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.