تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 6 July , 2024
5

هیئت‌های مذهبی عاملی در رشد و بلوغ فکری و سیاسی نسل جوان

  • کد خبر : 56190
  • 13 تیر 1403 - 12:14
هیئت‌های مذهبی عاملی در رشد و بلوغ فکری و سیاسی نسل جوان

امام جمعه کیش ورود هیئت‌های مذهبی به مسیر جهاد علمی، معرفتی و شناختی همراه با عزاداری برای ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) را ضروری برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با اشاره به نقش مهم هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: هیئت‌های مذهبی با تشکیل حلقه‌های معرفتی و شناختی به تبلیغ آئین و رسوم، افزایش بصیرت و ترویج سیره و سنت ائمه اطهار(ع) کمک می کنند.

امام جمعه کیش بر لزوم ورود هیئت‌های مذهبی در حوزه انتخابات تاکید کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی مرکز ترویج و تقویت اعتقادات مردم هستند و می توانند در رشد، بلوغ فکری و سیاسی مردم به ویژه نسل جوان نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی محلی برای جهاد علمی و معرفتی، جلوگیری از خرافات و انحرافات دینی، مسئولیت سازی و مسئول پروری برای اداره امور مذهبی، فرهنگی و مشارکت اجتماعی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با اشاره به اهمیت مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به دلیل تاثیرگذاری ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، حضور گسترده در دور دوم انتخابات مهم به شمار می رود.

امام جمعه کیش نامزدی را که در این انتخابات پیروز شود رئیس جمهور ملت ایران برشمرد و عنوان کرد: مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی در این انتخابات پیروز واقعی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش هم در این مراسم، انقلاب اسلامی را در امتداد واقعه عظیم عاشورا برشمردگفت: ایران اسلامی در آستانه شکوفایی تمدن اسلامی است و حضور در مرحله دوم انتخابات گامی استوار و موثر در آینده کشور و منطقه به شمار می رود.

سرهنگ محمد میرزاده تضعیف رژیم صهیونیستی را نتیجه استقامت محور مقاومت عنوان کرد و افزود: نباید اجازه داد این رژیم منحوس فرصتی برای تجدید قوا و تاخیر در سقوط پیدا کند.

سید علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این نشست بر ارائه کمک‌های سازمان به هیئت‌های مذهبی تاکید و تصریح کرد: کارگروهی در راستای رسیدگی و حل مشکلات هیات های مذهبی کیش تشکیل شده است.

مجید انتظاریان از فعالیت سی هیئت عزاداری در محرم امسال خبر داد و گفت: این هیئت ها با رشد بیست درصدی در عزای امام حسین (ع) خدمتگذار مردم خواهند بود و همچنین ۵ هیئت در دهه دوم محرم مراسم عزاداری خواهند داشت.

رئیس هیئت‌های مذهبی کیش افزود: امسال نیز همچون سنوات گذشته مراسم متمرکز شهری در پنج نقطه کیش برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=56190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.