تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
9

پیشگیری از اعتیاد با مشارکت همه اقشار جامعه امکان پذیر است

  • کد خبر : 5792
  • 29 تیر 1398 - 8:41
پیشگیری از اعتیاد با مشارکت همه اقشار جامعه امکان پذیر است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: پیشگیری از اعتیاد مختص به نهاد و ارگان خاصی نیست و باید در این مسیر تمامی اقشار جامعه مشارکت داشته باشند.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، افزود: در بخش آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌های زیادی وجود دارد که جامعه به ویژه خانواده‌ها را تهدید می‌کند.
وی افزود: مبارزه با بزهکاری‌های متنوع و جرم های نوپدید در جامعه امروز ، نیازمند راهکار های خلاقانه و موثر است که باید کنشگران اجتماعی، اجرایی و انتظامی به این موضوع توجه بیشتری کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه اعتیاد، همواره جامعه کارگری را تهدید می‌کند، گفت: ۵۲ درصد جمعیت کشور را کارگران و خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهند که به منظور واکسیناسیون این قشر، در برابر آسیب های اجتماعی باید برنامه ریزی مناسب و کاربردی صورت گیرد.
میرزاد تاکید کرد: باید به جامعه کارگری و خانواده آنها در ابعاد مختلف زندگی و نیازهای ضروری آنها توجه شود زیرا این امر موجب دوری افراد به ویژه کارگران از معضلاتی چون مصرف مواد مخدر خواهد شد.
میرزاد اضافه کرد: کارگران نیازمند جایگاه مناسب، از نظر روحی و روانی ، فرهنگی و معنوی هستند و باید برای این ابعاد از زندگی آنها نیز برنامه های ویژه ای از سوی کارفرمایان و متولیان امر در نظر گرفته شود.
وی به وجود ۱۰ میلیون نفر کارگر در کشور اشاره کرد و گفت: در استان هرمزگان نیز ۲۸۰ هزار کارگر وجود دارد که متولیان امر و کارفرمایان باید برای آنها برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: کارفرمایان باید به نیازهای کارگران توجه، و زمینه نشاط اجتماعی‌ آنها را فراهم سازند و بدانند سلامت یک فرد به سلامت جامعه کمک می کند زیرا آسیب‌های اجتماعی زنجیروار به هم وصل است و فرد آلوده آبستن بسیاری از معضلات در جامعه خواهد بود.
وی با بیان اینکه عدم آگاهی از آثار سوء انواع مواد مخدر موجب بروز اعتیاد در برخی افراد می شود، افزود: برخی افراد از وجود گونه های مختلف مواد مخدر آگاهی ندارند و به باور عدم اعتیاد آور بودن آن مواد دچار این پدیده شوم شده اند.
میرزاد تاکید کرد: افزایش آگاهی والدین از وجود مواد مخدر گوناگون در سطح جامعه و حتی دنیا می تواند موجب افزایش حساسیت آنها نسبت به مواد مخدرهای نوپدید شود.
وی تصریح کرد: زمانی که خانواده به ویژه والدین از وجود انواع مواد مخدر در جامعه آگاه شود می توانند نظارت بیشتری بر افراد خانواده در خصوص پیشگیری از اعتیاد انجام دهند‌.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.