تاریخ : پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024
5

کمالی زاده سکان هدایت دانشگاه علمی و کاربردی کیش را به دست گرفت

  • کد خبر : 55630
  • 29 خرداد 1403 - 22:58
کمالی زاده سکان هدایت دانشگاه علمی و کاربردی کیش را به دست گرفت

مراسم تکریم و معارفه ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی کیش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم تکریم و معارفه ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی کیش، با حضور علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، جمعی از مدیران سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی، بخشدار کیش، مدیران و روسای نهادها، دستگاه¬های اجرایی و دانشگاه‏های مستقر در جزیره، مدرسان، مدیران گروه‏ها، کارکنان و دانشجویان مرکز برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جمعیت ۵۰ هزار نفری جزیره زیبای کیش و موقعیت ویژه این جزیره در سطح ملی و بین المللی، بر لزوم گام برداشتن در مسیر توسعه علم و فناوری و آموزش های هدفمند برای کیشوندان و همچنین جذب دانشجو از سرزمین اصلی و خارج از کشور، به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

وی ضمن حمایت از تلاش های دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت نیروی انسانی ماهر گفت: سازمان منطقه آزاد کیش، آماده همکاری برای توسعه آموزش های مهارتی مورد نیاز جزیره در این دانشگاه است و در حال حاضر با هدف توسعه فضای آموزشی، زمینی با مساحت هشت هزار متر را به این دانشگاه اختصاص داده است.

محمود صباحی زاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات همایون روحیان در زمان تصدی ریاست مرکز و تبریک انتصاب سلمان کمالی زاده به عنوان سرپرست جدید، با اشاره به ویژگی های خاص جزیره زیبای کیش، بر لزوم توسعه آموزش های مهارتی در مرکز تاکید کرد.

وی جزیره کیش را بهترین مکان برای توسعه تعاملات بین المللی در حوزه آموزش عالی دانست و با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی، ابراز امیدواری کرد که جزیره کیش به عنوان پیشگام همکاری‏های بین المللی در حوزه آموزش عالی مهارتی، به الگویی موفق برای سایر مراکز آموزش علمی کاربردی کشور تبدیل شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان با اشاره به فعالیت دوازده مرکز آموزش علمی کاربردی در هرمزگان، گفت: بیش از شش هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در استان از خدمات آموزشی علمی کاربردی بهره می برند.

وی خاطرنشان کرد: پانصد و هفتاد و چهار دانشجو در ۹ کدرشته شغل در مرکز آموزش علمی کاربردی کیش در حال تحصیل هستند و بیش از هشت هزار نفر از بدو تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی کیش تاکنون فارغ التحصیل شده اند.

محمود صباحی زاده خاطرنشان کرد: رشته‌های گردشگری، هتلداری و مدیریت کسب و کار بیشترین متقاضی را در منطقه آزاد کیش دارند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین بی‌نیاز، امام جمعه کیش نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش های علمی کاربردی در تربیت نیروی مورد نیاز بازار کار، عنوان کرد: آموزش های عالی در جزیره کیش، باید با تعیین ماموریت و هدف گذاری و با افق دید بلند مدت، برای هر دانشگاه انجام شود.

اشرفی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه تلاش می‌ کند با تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز و ارائه آموزش های کوتاه ‌مدت تخصصی وتکمیلی برای دانش‌آموختگان، ضمن بسترسازی برای استقرار صلاحیت حرفه ای، موجبات توانمندی نیروهای شاغل و افزایش بهره‌وری را فراهم کند و بر این اساس حفظ و ارتقاء کیفیت مراکز موجود برای اجرای برنامه های پیش رو در اولویت سیاست‌های حمایتی دانشگاه قرار گرفته است.

گفتنی است سلمان کمالی زاده سرپرست جدید دانشگاه علمی و کاربردی کیش دانش آموخته رشته مهندسی کامپیوتر و از نیروی های جوان و با سابقه دانشگاه علمی و کاربردی است.

وی علاوه بر تدریس در دانشگاه های مختلف استان هرمزگان، مدیریت فناوری اطلاعات و ریاست اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان، کسب مقام در رویدادهای علمی و فناوری، ارائه مقالات در همایش‌ها و مجلات علمی معتبر و انجام طرح های پژوهشی و انتخاب به عنوان کارمند نمونه، پژوهشگر برتر و مدرس برتر استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=55630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.