تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
3

۲ فروند شناور بومی به ناوگان خدمات دریایی هرمزگان افزوده شد/ ۸ فروند یدک‌کش دیگر تا پایان امسال اضافه می‌شود

  • کد خبر : 56070
  • 10 تیر 1403 - 0:20
۲ فروند شناور بومی به ناوگان خدمات دریایی هرمزگان افزوده شد/ ۸ فروند یدک‌کش دیگر تا پایان امسال اضافه می‌شود

۲ فروند شناور راهنمابر هدایت کشتی ۲۰۲ و جستجو و نجات ناجی۵۰ RIB) ) به یاد شهدای خدمت در دولت سیزدهم به ظرفیت ناوگان خدمات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه شد.

به گزارش صبح دریانیوز، الحاق یک فروند شناور جستجو و نجات دریایی تازه ساخت و یک فروند شناور جستجو و نجات نوسازی شده با طراحی کاملا بومی به ظرفیت ناوگان امداد و نجات بنادر این استان افزوده شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین پیوستن این دو شناور تشریح مشخصات فنی این شناورها به راهنمابر هدایت ۲۰۲ اشاره کرد و افزود: تمامی مراحل طراحی و ساخت این شناور در داخل کشور انجام شده است.
«حسین عباس‌نژاد»  افزود: این شناور دارای ۱۷ متر طول حدود، ۴٫۶۰سانتی متر عرض، حدود ۲متر و با ۱٫۲۵ سانتی متر آبخور از نوع شناور راهنمابر بوده که حدود ۲۵ گره دریایی سرعت دارد.
وی گفت: جنس بدنه شناور یاد شده آلومنیوم دریایی بوده که به دست متخصصان داخل کشور ساخته شده و مراحل آزمایش دریانوردی را با موفقیت طی کرده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ با الحاق این شناور، نوسازی ناوگان خدماتی بنادر کشور آغاز و به سهم خود توان عملیاتی بنادر را بهبود می‌بخشد.
عباس‌نژاد در خصوص الحاق یک فروند شناور جستجو و نجات دریایی نیز گفت: این شناور تازه ساخت با ویژگی‌های خاص از جمله سرعت بالا در حدود ۳۷ گره تعادل پایدار غیرقابل غرق شدن بوده که به ناوگان خدماتی جستجو و نجات بنادر اضافه شد.
وی طول این شناور را نیز حدود ۱۳ متر و عرض حدود ۴٫۶ دهم متر ذکر کرد که با پیوستن این شناور، گستره ارائه خدمات جستجو و نجات در سطح استان هرمزگان گسترش پیدا می‌کند.
*بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص در ساخت شناورهای دریایی
عباس‌نژاد گفت: یکی از سیاست‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی در عین اینکه باید ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی و فراهم سازی ایمن سازی صنعت حمل و نقل دریایی باشد، در کنار آن به توسعه توان داخلی و استفاده حداکثری از تامین تجهیزات دریایی و بندری است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: در همین راستا در مجموع تا کنون ۳۵ فروند با مشارکت بخش خصوصی در راستای نوسازی ناوگان خدماتی در بندر شهید رجایی سفارش داده شده که ۲ فروند از این شناورها به حوزه خدمات ایمنی اضافه شد.
وی با بیان اینکه یکی از آنها توسط سازمان صنایع دفاع و دیگری توسط بخش خصوصی با طراحی کاملا بومی ساخته شده است، عنوان کرد: همچنین هشت فروند دیگر از شناورهای یدک‌کش امسال به این ظرفیت افزوده خواهد شد.
عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: افزوده شدن این شناورهای ساخت داخلی تاثیر مستقیمی علاوه بر تامین نیاز تجهیزات دریایی در بنادر استان هرمزگان با بالاترین ایمنی تاثیر مستقیمی بر افزایش سرعت عملیات و کاهش تاخیر شناورها خواهد داشت.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=56070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.