به گزارش هرمزگان امروز، “عباس اکبری” با تشریح جزییاتی درباره خدمات جدید رونمایی شده در طرح ۳۰۷۰ اظهار داشت: با احتساب سه خدمتی جدیدی که در هفته هشتم رونمایی شد، تعداد سرویس های غیرحضوری تأمین اجتماعی در قالب این طرح به ۲۰ خدمت افزایش یافت.
وی با بیان اینکه غیرحضوری شدن پرداخت بیمه بیکاری به معنی عدم نیاز به مراجعه افراد به مراکز بیمهای تأمین اجتماعی برای تشکیل پرونده و ثبت درخواست است، تصریح کرد: سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی با سامانه بیمه بیکاری وزارت کار متصل است و متقاضیانی که پس از طی مراحل و تأیید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شعب تأمین اجتماعی معرفی میشوند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نباید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.
اکبری پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم را از جمله تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش اعلام کرد و گفت: دریافت این خدمت نیز از هفته جاری غیرحضوری شده و بعد از این نیازی به مراجعه مردم برای دریافت این کمک هزینه نخواهد بود.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ثبت غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی را به عنوان سومین خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در هفته هشتم اجرای طرح ۳۰۷۰ برشمرد و گفت: درخواست کفالت که در اکثر موارد بین شعب مختلف انجام میشود و پیش از این فرآیندی پیچیده داشته است که علاوه بر غیرحضوری شدن، اصلاح فرآیند نیز صورت گرفته است.
وی یادآور شد: براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماههای اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت، هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس عموم مردم قرار میگیرد.