تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4

افسردگی در مردان را شناسایی و درمان کنید

  • کد خبر : 30514
  • 14 اسفند 1401 - 11:18
افسردگی در مردان را شناسایی و درمان کنید

به مناسبت‌ هفته سلامت مردان ، کلاس آموزشی با عنوان افسردگی در مردان در سالن شهید همت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی کیش برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از صبح دریانیوز ، مهدوی کارشناس مسئول سلامت روان به ذکر نکاتی در خصوص تعریف افسردگی و عوامل ایجاد کننده این بیماری پرداخت.

افسردگی می‌تواند مردان و زنان را متفاوت تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که افسردگی در مردان رخ می‌دهد، ممکن است با رفتارهای مقابله ای ناسالم پوشانده شود. به دلایل متعدد، افسردگی مردان اغلب تشخیص داده نمی‌شود و در صورت عدم درمان می‌تواند عواقب مخربی داشته باشد.

بهتر است که با انواع، دلایل، علائم و درمان افسردگی در مردان آشنا شوید تا بتوانید هر چه سریع‌تر شخص مبتلا را شناسایی کرده و با دریافت نوبت مشاوره روانشناسی به او کمک کنید.

وی با ذکر این نکته که مردان، زنان و افراد با هر هویت جنسی ممکن است در مقطعی از زندگی خود انواع افسردگی را تجربه کنند افزود: افسردگی یک بیماری بسیار جدی است که بر نحوه تفکر، احساس و عمل فرد تأثیر می‌گذارد و در جوامع صنعتی امروز بیش از گذشته گریبان‌گیر افراد می‌شود.

در گذشته بیماری افسردگی بیشتر با زنان عجین شده بود و نمونه بارز آن افسردگی پس از زایمان در زنان بود زیرا ترکیبی از عوامل اجتماعی و بیولوژیکی باعث شده بود که تشخیص افسردگی در مردان دشوارتر باشد همچنین کلیشه‌های جنسیتی حاکم در جامعه باعث می‌شود که مردان با پنهان کردن احساسات خود و به اصطلاح “مردانه” رفتار کردن، سعی در پنهان نمودن افسردگی در خود نمایند. اما امروز پزشکان برای افسردگی هیچگونه هویت جنسی خاصی قائل نیستند و مردان نیز مانند زنان ممکن است با عوارض آزاردهنده بیماری افسردگی دست و پنجه نرم کنند.

درمان افسردگی در مردان، عوامل خودکشی،تفاوت افسردگی بالینی و غیر بالینی ،شناسایی افکار منفی از دیگر موارد مطرح شده در این کلاس آموزشی بود.

انتهای خبر /

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=30514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.