تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
8

۲۶۵ هکتار از باغات هرمزگان اصلاح و نوسازی شد

  • کد خبر : 33446
  • 06 اردیبهشت 1402 - 12:39
۲۶۵ هکتار از باغات هرمزگان اصلاح و نوسازی شد

مدیر باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان سطح زیرکشت باغات استان را ۸۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت : در سال گذشته ۲۶۵ هکتار از باغات استان اصلاح و نوسازی شده است.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از صبح دریانیوز ، محمد رضا شیخ زاده افزود : توسعه ، اصلاح و نوسازی باغ‌های میوه گرمسیری و نیمه گرمسیری در محصولات مرکبات هرمزگان انجام شده و تاکنون ۵۲ هزار اصله نهال مرکبات از نوع نارنگی محلی سیاهو، لیموترش پیوندی و گریپ فروت در باغات هدف کشت شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی، آب و هوای منطقه و طبق تحقیقات صورت گرفته کارشناسان، توزیع پاجوش خرما از جمله ارقام در حال کشت در طرح یادشده است و پارسال در راستای اجرای این طرح هفت هزار اصله پاجوش خرما از رقم های برحی، خنیزی و مرداسنگ کشت شد.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: اصلاح و نوسازی باغات از برنامه های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح است که سال گذشته از مجموع اعتبارات تخصیص یافته ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این امر اختصاص یافت و عملیات تهیه و کشت درخت خرما و نهال مرکبات در شمیل، سرخنگی و هماگ بندرعباس اجرا شد.

وی همچنین ابرازکرد: یکی از مهم‌ترین مسائل استان هرمزگان در حوزه کشاورزی بحث نوسازی و اصلاح باغات و نخیلات است که با اجرای آن کشاورزان و باغداران از کاشت ارقام کم محصول و کم بازده به سمت کاشت ارقام پر محصول و سودده هدایت می‌شوند.

شیخ زاده تصریح کرد: باغداران هرمزگانی می توانند در صورت تمایل جهت اصلاح، نوسازی و توسعه باغات خود با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت (کمک های فنی و اعتباری) با مراجعه به مراکز و مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان های استان و ثبت نام در سامانه تسهیلات سازمان از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی یادآورشد : با اجرای کامل این طرح می‌توانیم شاهد باشیم باغداران و کشاورزان استان از کشت سنتی و درآمد حداقلی به کشت نوین با ارقام تجاری و مرغوب و البته درآمد اقتصادی بسیار مناسب رسیده‌اند که این مسئله اولویت دولت سیزدهم و استاندار هرمزگان نیز هست.

انتهای خبر /

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=33446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.