تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
6

افتتاح مزرعه ۱۶۰ هکتاری پرورش میگوی گزی جنوبی در شهرستان جاسک

  • کد خبر : 4728
  • 09 تیر 1398 - 9:11
افتتاح مزرعه ۱۶۰ هکتاری پرورش میگوی گزی جنوبی در شهرستان جاسک

مزرعه ۱۶۰ هکتاری پرورش میگوی گزی جنوبی در شهرستان جاسک با حضور مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، این مزرعه با وسعت ۱۶۰ هکتار بیش از ۱۰۰ استخر یک هکتاری را شامل می شود و میزان تولید در این استخرها با استفاده از روش های مدرن و دستگاه های مکانیزه طی دو دوره پرورش ‌در سال بالغ بر هزار و ۲۰۰ تن است.
این مزرعه با هزینه ایی بالغ بر۳۵۰ میلیارد ریال شامل هزینه های زیرساخت و نهاده های تولید، توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به جایگاه خوب استان هرمزگان در زمینه های شیلاتی، گفت: خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از مزرعه ای با ۳۵میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط یکی از بومیان منطقه بودیم.
محمود حجتی تبدیل اراضی لم یزرع به حاصلخیز توسط صنعت پرورش میگو را یک فرصت خواند و گفت: بدون شک این مهم گامی موثر و موفق در راستای رونق و توسعه روستاها و مناطق ساحلی است.
وی از پرورش میگو به عنوان ظرفیت خدادادی و مهم برای استان هرمزگان یاد کرد و گفت: امید است شاهد رونق و توسعه بیش از پیش منطقه به برکت صنعت پرورش میگو و صنایع وابسته به آن باشیم.
وزیر جهادکشاورزی بیان داشت: در سال ۹۲ تولید میگو ۱۲ هزار تن بود که این رقم در سال گذشته به ۵۰ هزار تن رسید یعنی در طول پنج سال بیش از چهار برابر در زمینه پرورش میگو پیشرفت داشتیم که رکورد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
حجتی ادامه داد: با توجه به بازار‌های بسیار مناسبی که امروزه وجود دارد در استان‌های ساحلی سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.