تاریخ : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024
1

برگزاری بیست و یکمین نشست انجمن طنز

  • کد خبر : 59152
  • 04 مهر 1403 - 9:55
برگزاری بیست و یکمین نشست انجمن طنز

بیست و یکمین نشست انجمن طنز با حضور فاطمه غلامزاده نخلی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی، مربیان فرهنگی هنری و اعضای انجمن طنز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، بیست و یکمین نشست انجمن طنز با حضور فاطمه غلامزاده نخلی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی، مربیان فرهنگی هنری و اعضای انجمن طنز به صورت حضوری و آنلاین در اداره کل کانون برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فاطمه غلامزاده با طرح این سوال که چرا باید طنزپردازی را بیاموزیم، بیان کرد: آموزش طنزنویسی به ما کمک می کند تا به شکل مودبانه ای نظرات منتقدانه ی خود درباره‌ی موضوعات گوناگون را با دیگران در میان بگذاریم. همچنین می توانیم به تولید محتوای طنز در قالب های شعر و داستان و نثر بپردازیم.

وی از خاطرات طنز به عنوان یکی از شگردهای طنزنویسی نام برد و گفت: برای آغاز کار داستان نویسی خاطرات خنده دار سوژه های مناسبی هستند. اگر شما می توانید خاطرات طنز خود را تعریف کنید قادر خواهید بود آن ها را با اندکی تخیل و افزودن حوادث و شخصیت های فرعی به یک داستان طنز تبدیل کنید.

وی در خصوص عناصر داستان های طنز گفت: ما خیلی اوقات بدون دانستن این عناصر داستان می نویسیم. اما آموزش عناصر داستان به ما کمک می کند تا داستان‌های پرکشش، موثر و باورپذیرتری بنویسیم.

گفتنی است هدف از برگزاری این نشست ها ایجاد فضایی امن برای توسعه و ترویج «ادب نقد شدن و نقد کردن» در جامعه نوجوانان و جوانان پدیدآورنده‌ی آثار ادبی و تشکیل فضای امن و سالم برای اعضای نونگاه، نوجوان و ارشد علاقه‌مند به شعر و داستان و همچنین ارتقاء سطح توانمندی‌های اعضای برگزیده ادبی است.

شایان ذکر است فاطمه غلامزاده کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی کانون و دانش آموخته‌ی رشته‌ی مطالعات خانواده در مقطع کارشناسی ارشد و مدرس کارگاه های ادبی و حال خوش زندگی و همچنین مدرس دوره های تربیت مربی است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=59152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.