تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
2

پایش و ارزیابی وضعیت ایمنی و زیست محیطی بنادر صیادی، سازه های دریایی و موج شکن های مردمی شیلات هرمزگان

  • کد خبر : 60339
  • 06 آبان 1403 - 9:55
پایش و ارزیابی وضعیت ایمنی و زیست محیطی بنادر صیادی، سازه های دریایی و موج شکن های مردمی شیلات هرمزگان

رئیس گروه مدیریت بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از بازدید فنی با حضور تیمی شامل نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات ایران و ادارات کل شیلات هرمزگان و بنادر و دریانوردی  هرمزگان بمدت ۳ روز در بنادر صیادی استان خبرداد.

مصطفی زبریا در حاشیه این بازدیدها بااشاره به اهمیت مدیریت اصولی بنادر صیادی در ارتقای خدمت رسانی به صیادان در کنار افزایش ایمنی، حفاظت و حراست از اموال بنادر و صیادان گفت: مجریان بهره بردار باید نهایت اهتمام خود را در حفظ، نگهداری و بهبود شرایط و وضعیت بنادر صیادی و اجرای کامل مفاد قرار داد واگذاری به کار بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی در بنادر صیادی و آمادگی مقابله با حوادث و رخ دادها در بنادر صیادی ، حضور کارشناش ایمنی در تمامی بنادر صیادی استان هرمزگان را الزامی خواند و تصریح کرد: در همین راستا مجریان بهره بردار موظف به مشارکت و یا برگزاری دوره های آموزشی مستمر اطفاء حریق و ایمنی برای صیادان و نیروی انسانی شاغل در این بنادر هستند.

زبریا با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب و شایسته به جامعه صیادی از اهم دستورکار و اهداف شیلات استان است گفت: بدون شک ارتقای رفاه و خدمات رسانی به جامعه صیادی برای شیلات اولویت است.

رئیس گروه مدیریت بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان افزود: وضعیت ساخت و ساز ها و بهره برداری سازه ها وتاسیسات دریایی، تجهیزات ایمنی و مقابله با آتش تجهیزات پهلوگیری و علایم کمک ناوبری و شرایط  زیست محیطی طبق چک لیست های تدوین شده که از نظر عملکردی باید در سطح استانداردهای بنادر صیادی قرار داشته باشند‌ مورد بررسی قرارگرفت.

زبریا با بیان اینکه این پایش ها در راستای اجرای قوانین و دستوالعمل های مرتبط جهت ارتقا و بهبود وضعیت سازه ها باید به طور متناوب مورد بررسی قرار گیرندافزود:در این قانون کلیه سازهای دریایی باید در حین ساخت مجوز ساخت و  در مرحله بهره برداری مجوز بهره برداری که تماما بصورت سامانه‌ای طراحی شده است از آن سازمان اخذ نمایند‌.

گفتنی است در پایان بازدیدها از عملکرد شیلات استان در راستای ارتقا وضعیت ایمنی و مدیریت بنادر ماهیگیری و هم چنین استفاده از توان بخش خصوصی و تعاونی های صیادی اظهار رضایت بعمل آمد.

شایان ذکر است در پایان بازدیدها جلسه ای به منظور هم اندیشی، جمعبندی و تبادل نظر نهایی در خصوص ارتقاء سطح ایمنی بنادر صیادی و نیز تشریح اقدامات لازم جهت رفع نواقص و کمبودها به منظور صدور مجوزهای ساخت و بهره برداری جلسه جمع بندی و تصمیم سازی در اداره کل شیلات هرمزگان برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=60339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.