به گزارش هرمزگان امروز:هادی ابراهیمی” افزود: ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار آغاز شده و نامنویسی در این سامانه، جهت دریافت خدمات غیرحضوری الزام آور است
.
وی اظهارداشت: بمنظور استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار، کارگران و کارفرمایان با یک بار مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی اقدام به ثبت نام در سامانه مذکور و دریافت نام کاربری و رمز عبور اختصاصی می نمایند و پس از آن ضرورتی به مراجعه حضوری در ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی وجود ندارد و فرد می تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت نموده، درخواست خود را پیگیری نماید
.
وی بیان داشت: این سامانه خدمات مختلفی را در حوزه معاونت روابط کار: ( بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و …) به جامعه هدف ارائه می نماید
.
ابراهیمی، ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، کاهش بروکراسی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری امور مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلفات کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از طریق کد کاربری و رمز عبوری که دریافت خواهند کرد و دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان را از جمله اهداف راه اندازی این سامانه عنوان کرد
.
لازم به ذکر است در راستای اجرای بند “ب” ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دستگاههای اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و بمنظور کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و بمنظور مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی نمودن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولین قانون کار، اقدام به تهیه سامانه جامعه روابط کار نموده است.
گامی بزرگ در بهبود فضای کسب و کاربا راه اندازی سامانه جامع روابط کار
لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8854