تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
10

راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان کودکان

  • کد خبر : 9629
  • 06 مهر 1398 - 10:53
راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان کودکان

نشست مشترکی با حضور پروفسور یاسیک توپوروسکی فوق تخصص خون و سرطان و پیوند مغز و استخوان اطفال از دانشگاه لوند سوئد و پزشکان بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس با موضوع راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان کودکان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر محمد علی مولوی فوق تخصص خون و سرطان اطفال بیمارستان کودکان بندرعباس در حاشیه این نشست گفت: همکاری و همراهی بخش خیرین، پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان موجب شد، برای راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان بیماران سرطانی و صعب العلاج که از نیاز های درمان استان است؛ گام های اساسی برداریم.

وی افزود: هم اکنون ۸۰ درصد از اقدامات اجرایی برای رسیدن به نخستین عمل پیوند مغز و استخوان در بیمارستان کودکان بندرعباس صورت گرفته است.

دکتر مولوی با اشاره لزوم استاندارد سازی بخش پیوند مغز و استخوان و تایید شاخص های مورد نیاز این بخش در بیمارستان کودکان بندرعباس توسط فوق تخصص پیوند مغز و استخوان سوئدی بیان کرد: با همکاری موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی ۲ اتاق مخصوص ویژه بیماران در بخش خون و سرطان کودکان راه اندازی شد؛ همچنین دستگاههای مورد نیاز پیوند نیز تهیه شده است، و همگی در بازدید پروفسور توپوروسکی فوق تخصص پیوند مغز و استخوان از دانشگاه لوند سوئد مورد تایید می باشد.

وی ابراز کرد: برای رسیدن به این هدف مهم که افتتاح بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان کودکان بندرعباس است؛ نیازمند یک همکاری درون بخشی واحد هایی که برای پیوند نیاز است و جذب پرستار آموزش دیده در زمینه پیوند می باشیم؛ راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان کودکان، نوید بخش آینده ای روشن برای کودکان سرطانی است.

دکتر مولوی یادآور شد: هم اکنون ۲ بیمار با کمک پروفسور توپوروسکی جهت انجام عمل پیوند آماده شده است؛ لذا نیازمند یک عزم جدی برای رفع مشکلات باقی مانده جهت راه اندازی بخش پیوند در بیمارستان کودکان بندرعباس هستیم، تا انشاالله برای درمان بیماران سرطانی و صعب العلاج قدم های بلندی برداریم.

پروفسور یاسیک توپوروسکی فوق تخصص خون و سرطان و پیوند مغز و استخوان اطفال دانشگاه لوند سوئد، پیشرفت های درمان سرطان در استان هرمزگان را ثمره تلاش های دکتر مولوی و همکارانشان عنوان کرد، و اظهار داشت: با توجه به توسعه زیرساخت ها، امکانات و همچنین افزایش نیروی انسانی متخصص در بخش سرطان اطفال بیمارستان کودکان بندرعباس، کارهای اساسی بسیار خوبی نسبت به گذشته صورت گرفته است، و مطمعنا موفقیت های بیشتری در آینده حاصل خواهد شد.

پروفسور توپوروسکی لازمه توسعه و پیشرفت در حوزه درمان بیماری سرطان را جذب نیروهای متخصص آموزش دیده و تامین منابع مالی جهت فعالیت درمانی در بخش خون و سرطان عنوان کرد، و گفت: تلاش ها و فعالیت هایی که تا کنون در حوزه درمان سرطان در هرمزگان صورت گرفته، قابل تقدیر است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.